    From: "Marek" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odpowiedzialność majątkowa małżonków
    Date: Mon, 28 Jun 2004 23:31:06 +0200

    Użytkownik "AnnaF"

    > Witam!
    >
    > Mam pytanie odnosnie wspolnoty majatkowej i odpowiedzialnosci cywilnej w
    > zwiazku z wykonywaniem zawodu lekarza. Ale po kolei.
    > Jestem lekarzem. Wkrotce wychodze za maz. Przyszly maz buduje dom - jest
    on
    > obecnie w stanie surowym zamknietym.
    > W związku z wykonywanym zawodem wiadomo, ze ponosze duze ryzyko zawodowe
    > ewentualnych skutkow bledu lekarskiego i zwiazanych z tym rowniez roszczen
    > materialnych. Nie chcialabym, zeby w wypadku ewentualnych roszczen
    wzgledem
> [...]

    Jest to nieruchomość, przypuszczam, że narzeczony jest jej właścicielem,
    więc ta nieruchomość nie wejdzie do wspólności majątkowej, będzie majątkiem
    odrębnym przyszłego męża. No chyba, że umownie (akt notarialny wspólność
    majątkowa zostanie rozszerzona).
    A jeżeli istnieją obawy przed ewentualną przyszłą odpowiedzialnością
    cywilną, to racjonalne byłoby zawarcie tzw. intercyzy, wyłączającej
    wspólność majątkową.

    Pzdr.

    Marek