    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 24 Dec 2014 01:10:52 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: odpowiedzialnosc lokatora

    On Tue, 23 Dec 2014, Moonsky wrote:

    > "the_foe" <t...@w...pl> wrote

    [...]
    > Czyli 3 cm szpara pod drzwiami to wentylacja,

    Tak.

    > ale otwarte okno nie?

    Nie.

    > ciekawe!

    Proste - okno można "legalnie" zamknąć, zaś zatkanie szpary w drzwiach
    jest "użytkowaniem wbrew instrukcji".
    Możesz po polsku wyjaśnić, czego w takim przypadku NIE ROZUMIESZ?

    > I jak ta szpara zadziała w pomieszczeniu 5,50x3,50x2,80, czyli ok. 50m3?

    Dobrze.

    > Chyba gorzej niż otwarcie okna 1,6x1,4m, na 10 minut?

    Okna można NIE OTWIERAĆ.

    I problem który masz z lokatorem sprowadza się do tego, że tego
    prostego faktu nie rozumiesz.
    On ma PRAWO nie otwierać okna.

    Wynika to prosto z zasady "co nie jest zabronione to jest dozwolone".
    A nie ma przepisu "okna należy otwierać".
    Chyba... chyba że go wskażesz, to odszczekam.

    FYI: tu jest grupa .prawo a nie .zdrowyrosządek.
    A jak to mawiają, do sądu nie idzie się po sprawiedliwość, lecz po
    wyrok. No to Ci wszyscy tłumaczą po JAKI wyrok chcesz iść.

    pzdr, Gotfryd