    From: "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: !!! odpowiedzialnosc finansowa !!! HELP ME
    Date: Wed, 29 Mar 2006 18:51:02 +0200

    > mam zatarg z pracodawca o czym pisalem wczesniej. poszlo o forme umowy na
    > ktora
    > sie nie zgodzilem. teraz kiedy nie ma argumentow wpadl na pomysl
    > remanentu!

    Ma do tego prawo

> [...]
    > w paczce z hurtowni zgadza sie z faktura. a poza tym mam na punkcie w
    > godzinach
    > pracy pelen monitoring wiec nawet gdybym chcial cos zwinac to nie mam jak.
    > umowie nie mam wpisanej zadnej odpowiedzialnosci finansowej za towar.
    > pracodawca
    > twierdzi ze wszystko potraci mi z wyplaty i to w cenach sprzedazy!! Mam
    > sie
    > bac?? Czy istnieja jakies ogolne przepisy regulujace takowe potracenia za
    > braki
    > w stanach. jezeli tak to w cenach sprzedarzy czy zakupu? do jakiej kwoty??

    Wszystko zależy od treści umowy o pracę, jakie obowiazki zostały Tobie
    przydzielone, za co odpowiadasz.
    Zaś co do magazynu, to już obarczenie kogoś odpowidzialnością finansową nie
    jest takie proste. Aby móc obarczyć kogoś za stany magazynowe to bodajże
    musiałbyś mieć zawartą dodatkową umowę (piszę to z pamięci). Zaś co do
    zasady odpowiedzialność finansowa (ogólne zasady z Kodeksu Pracy) to górna
    granica odpowiedzialnosci stanowi równowartość trzymiesięcznego
    wynagrodzenia. Zaś potrącenia z KP mogą się odbyć po cenach zakupu (bo
    według nich jest tworzony spis z natury).