    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odpowiedzialność
    Date: Tue, 25 Nov 2003 21:55:04 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc72.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    > Sprawe reguluje art.120 par. 1 Kodeksu pracy, który zobowiązuje
    pracodawcę
    > do naprawienia szkody wyrządzonej osobie trzeciej przez pracownika.

    Ale to przy założeniu, że to był pracownik zatrudniony na podstawie umowy
    o pracę. A jak był na umowę-zlecenie, o dzieło lub zgoła jako osobny
    podmiot gospodarczy prowadzący na własny rachunek działalność umowę o
    roboty budowlane. Tak, czy inaczej odpowiedzialność ponosi wykonawca i ja
    bym nie podawał żadnej podstawy prawnej, bowiem nie znamy stosunków
    prawnych.

    > Koniecznie trzeba wezwać do naprawienia wjazdu wyznaczając termin.
    Jeżeli
    > nie pomoże pozostaje tylko pozew do sądu ( sprawa cywilna).

    Ja bym wezwanie zaadresował do administratora drogi. Nie wiem co to za
    droga. Gminna, wojewódzka, krajowa. Tak, czy inaczej ten wykonawca
    prowadził roboty budowlane na ich zlecenie, a zatem to ich należy naciskać
    o naprawę. Wówczas wykonawca będzie zainteresowany załagodzeniem sprawy,
    choćby z uwagi na ewentualne przyszłe zlecenia, których może nie dostać.
    Jak będziesz wójtowi zatruwać życie, to następnym razem przetarg wygra
    konkurencja (choć to podobno bezstronna procedura).