    From: zxc <d...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odmowa podania miejsca pracy - jak to jest ?
    Date: Sat, 29 Sep 2007 21:11:48 +0200

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "zxc" <d...@c...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Kluczowym jest w tym wypadku to, że sprawca odmawia udzielenia "wbrew
    > takiemu obowiązkowi". rzeczony obowiązek musi wynikać z konkretnej
    > ustawy. jest kilka takich sytuacji, gdy ustawa nakazuje ustalenie
    > miejsca zatrudnienia osoby. Ale wśród tych sytuacji nie ma kontroli
    > drogowej, bo w tym wypadku miejsce zatrudnienia kontrolowanego do rzeczy
    > nic nie ma.

    zakladajac, ze watkotworca znalazl sie w sytuacji, w ktorej policjant ma
    mozliwosc uzyskania informacji na temat jego miejsca zatrudnienia -
    zgodnie z jakas tam konkretna ustawa

    policjant zadaje pytanie - "pracuje pan?"
    pasikonik odpowiada pytaniem - "a do czego jest panu - Panie Władzo -
    potrzebna taka informacja"

    czy w takiej sytuacji mamy odmowe udzielenia informacji o zatrudnieniu,
    zawodzie itd

    jak na moje oko - nie

    pasikonik tylko spytal po co to policjantowi, a z tego co dalej wynika
    trafil na policjanta kotry lubi wypelniac papierki...

    inna sprawa to udowodnienie tego przed sadem - ze tak cala sytuacja
    wygladala

    inna kwestja to wypowiedz policjana "pracuje pan?"
    jak dla mnie tak zadane pytanie daje wiele mozliwosci odpowiedzi

    policjant powinien zapytac
    "pana imie?"
    "pana nazwisko?"
    "pana miejsce zamieszkania?", "gdzie pan mieszka?"
    "pana zawód?", "jaki ma pan zawod?"
    "pana miejsce zatrudnienia?", "gdzie pan pracuje?"
    itd

    tak mi sie wydaje

    jak policjant taki formalista to niech zadaje pytania nie budzace
    watpliwosci co do mozliwosci odpowiedzenia na nie, a nie

    "pracuje pan?"
    tak
    nie
    czasami