  • 1. Data: 2005-02-18 09:44:08
    Temat: odliczenie od podatku dojazdow do pracy??
    Od: "guzi" <u...@o...pl>

    witam
    mamy cos takiego jak odliczenie od podatku kosztow poniesionych na dojazdy do
    pracy - praca w innym miescie???
    ths za info

  • 2. Data: 2005-02-18 10:31:48
    Temat: Re: odliczenie od podatku dojazdow do pracy??
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <3...@n...onet.pl>, guzi wrote:
    > witam
    > mamy cos takiego jak odliczenie od podatku kosztow poniesionych na dojazdy do
    > pracy - praca w innym miescie???

    Są podwyższone koszty uzyskania dochodu. I to chyba wszystko, ale
    może ktoś poprawi lub potwierdzi, bo nie jestem pewna.

    Renata

  • 3. Data: 2005-02-18 10:50:37
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 18 lut o godzinie 11:31, na pl.soc.prawo, Renata Gołębiowska
    napisał(a):

    > Są podwyższone koszty uzyskania dochodu.

    Nie dochodu, tylko k.u. *przychodu*.

    > I to chyba wszystko, ale może ktoś poprawi lub potwierdzi, bo nie jestem pewna.

    Patrz wyżej.

    --
    Herbi
    18-02-2005 11:50:35

  • 4. Data: 2005-02-18 11:20:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Herbi wrote:

    > Nie dochodu, tylko k.u. *przychodu*.

    Czy nadal jest rozliczanie biletów miesięcznych wg rzeczywistego kosztu?

  • 5. Data: 2005-02-18 11:42:03
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 18 lut o godzinie 12:20, na pl.soc.prawo, jureq napisał(a):

    > Czy nadal jest rozliczanie biletów miesięcznych wg rzeczywistego kosztu?

    Ale bilety imienne.

    W 2004 r. koszty uzyskania przychodów z tytułu stosunku służbowego,
    stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej,
    wynoszą za rok podatkowy nie więcej niż:
    1.227 zł (miesięcznie 102 zł 25 gr), jeżeli podatnik w roku podatkowym
    uzyskiwał przychody od jednego zakładu pracy,
    1.840 zł 77 gr, jeżeli podatnik uzyskiwał ww. przychody równocześnie od
    więcej niż jednego zakładu pracy,
    1.533 zł 84 gr (miesięcznie 127 zł 82 gr), jeżeli miejsce stałego lub
    czasowego zamieszkania podatnika w roku podatkowym było położone poza
    miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, a podatnik nie uzyskiwał
    dodatku za rozłąkę,
    2.300 zł 94 gr, jeżeli podatnik w roku podatkowym uzyskiwał przychody
    równocześnie od więcej niż jednego zakładu pracy, a miejsce stałego lub
    czasowego zamieszkania podatnika było położone poza miejscowością, w której
    znajduje się zakład pracy i podatnik nie uzyskiwał dodatku za rozłąkę.

    Jeżeli wyżej wymienione roczne koszty uzyskania przychodów ze stosunku
    służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy
    nakładczej są niższe od wydatków poniesionych przez podatnika na dojazd do
    zakładu pracy lub zakładów pracy środkami transportu autobusowego,
    kolejowego, promowego lub komunikacji miejskiej, w zeznaniu koszty te mogą
    być przyjęte - zamiast wyżej wymienionych - w wysokości faktycznie
    poniesionych wydatków udokumentowanych *wyłącznie imiennymi biletami
    okresowymi.*

    --
    Herbi
    18-02-2005 12:41:56