  • 1. Data: 2005-02-18 03:11:42
    Temat: Ha ha, warto nie brac mandatu, sad grodzki, wyszło taniej. Cd..znaku B-2
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,
    jak ktos pamiętam odmówiłem kiedyś przyjęcia mandatu w Ostródzie za wjazd w
    ulice jednokierunkowa ( naruszenie znaku B-2). Z taryfikatora bodajrze 6 pkt. i
    chyba 250 zł...cuś tak. Tam był znak po lewej stronie, krzywy, policjanci sie
    nie przedstawili, potem ktos cudownie wyprostował znak..itd. ...(patrz.archiwum)
    No i przyszło z sadu...jakie było moje zdziwienie, odbyła sie rozprawa w trybie
    nakazowym :( a ja juz sie szykowałem do obrony, swiadkowie itp.
    Ale ciekawe, zasądzili grzywne w wysokości 100 zł , do tego koszty 50 zł z
    całkowitym ich umorzeniem?? O co chodzi, czemu tak łagodnie?? No i nie wiem co
    dalej robić, mam siedem dni na uprawomocnienie, czuje sie nie winny. A oni
    zmuszają mnie do odwołania sie ..ale przeciez to juz bedą ewentualnie wyższe
    koszty gdybym przegrał...Chyba juz dam sobie spokój...to drobne koszty i
    spokjna głowa. Ale bede chyba zapisany w rejestrze jako skazany??
    Co myslicie? Ciekawe to prawo i sad w Polsce, rozprawa bez wszystkich
    stron...hm??

    pozdrawiam

    Wiesiek

  • 2. Data: 2005-02-18 08:49:55
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > spokjna głowa. Ale bede chyba zapisany w rejestrze jako skazany??
    > Co myslicie? Ciekawe to prawo i sad w Polsce, rozprawa bez wszystkich

    lagodnie, bo sad jest milosierny i nie obowiazuje go taryfikator, po drugie
    woli dac mniejsza grzywne, abys wlasnie sie nie sprzeciwil i nie bylo trzeba
    wyznaczac rozprawy, bo sad strasznie nie lubi chodzic na rozprawe.

    proponuje zatem dac sobie spokoj, w szczegolnosci, ze nie bedziesz figurowal
    w rejestrze skazanych, albowiem to tylko wykroczenie ( w zasadzie po
    ukaraniu za wykroczenie nie trafia sie do rejestru, wyj. kara aresztu).

    co do procedury, to nie byla rozprawa pod nieobecnosc stron, lecz
    posiedzenie powiedzmy niejawne. taki wyrok nakazowy stanowi swego rodzaju
    propozycje od sadu, jezeli ci ona pasuje, to ja przyjmujesz, jak nie, to bez
    problemu, za darmo i w terminie 7dni skladasz sprzeciw i dalej idzie juz na
    normalnych zasadach ( swiadkowie, rozprawa etc.)

    konrad

  • 3. Data: 2005-02-18 11:28:46
    Od: "Ali Gator" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cv4ahb$d22$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    trzeba
    > wyznaczac rozprawy, bo sad strasznie nie lubi chodzic na rozprawe.

    Jak wg polskiego prawa wyglada w tej sytuacji sprawa punktow karnych?
    Jesli sad zasadzil w tym przypadku grzywne 100zl, to czy policja moze dalej
    kombinowac ze swoimi punktami, czy kara jest tylko to co jest w orzeczeniu?

    A.

  • 4. Data: 2005-02-18 11:47:06
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Ali Gator" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Jak wg polskiego prawa wyglada w tej sytuacji sprawa punktow karnych?

    Bez różnicy. Wpisywane są zodnie z rozporządzeniem i obowiązują od daty
    popełnienie wykroczenia.Czyli np. mam 20pkt. na koncie, powoduję kolizję
    "kosztującą" 6 pkt. to nic mi nie pomoże "odwleczenie" poprzez odmowę
    przyjecia mandatu.I tak po orzeczeniu sądu dostanę pisemko zapraszające na
    egzamin pomimo tego, że w międzyczasie część punktów mi"wyszła".

    Pzdr
    Leszek

  • 5. Data: 2005-02-18 13:59:13
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    No i wtedy, 2005-02-18 12:47, *Leszek* w te oto słowa się odzywa:

> [...]
    > przyjecia mandatu.I tak po orzeczeniu sądu dostanę pisemko zapraszające
    > na egzamin pomimo tego, że w międzyczasie część punktów mi"wyszła".

    Podepnę się pod wątek i podpytam odnośnie punktów karnych: dostaję 10
    pkt w styczniu, potem 9 pkt w lipcu. Czy w styczniu pierwsze dziesięć
    pktów mi przepada, więc mam 9 punktów, czy też kasują mi się wszystkie
    puknty, ale dopiero w lipcu następnego roku?
    TIA

    poczta: mwl na poczta kropka fm
    1, 2, 3 test sygnaturki 8-)

  • 6. Data: 2005-02-18 16:23:13
    Od: "Łukasz Kalbarczyk" <l...@p...net>

    Pajączek <c...@b...cy> pisze:
> [...]
    > pktów mi przepada, więc mam 9 punktów, czy też kasują mi się wszystkie
    > puknty, ale dopiero w lipcu następnego roku?

    Coś gdzieś kiedyś słyszałem (nie ma jak precyzja),
    że punkty giną po roku od ostatniego ich dostania.

    --
    ŁK http://moze.przeczytaj.sobie.to

  • 7. Data: 2005-02-18 16:58:05
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

    > proponuje zatem dac sobie spokoj, w szczegolnosci, ze nie bedziesz figurowal
    > w rejestrze skazanych, albowiem to tylko wykroczenie ( w zasadzie po
    > ukaraniu za wykroczenie nie trafia sie do rejestru, wyj. kara aresztu).

    OK. skoro nie bede wpisany, nie bede juz zawracał głowy im i sobie..szkoda
    czasu...

    pozdr

    Wiesiek

  • 8. Data: 2005-02-18 17:01:12
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > przyjecia mandatu.I tak po orzeczeniu sądu dostanę pisemko zapraszające na
    > egzamin pomimo tego, że w międzyczasie część punktów mi"wyszła".

    O kurcze..no to sie nie zgadzam...:(((

    uważam,ze mam rację..niech jednak roztrzygnie sad....
    bez punktów przyjmuje..ale z punktami nie! Ale nic o tym nie napisali z
    sadu...dlaczego?
    Wiesiek

  • 9. Data: 2005-02-18 18:46:21
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Wiesiek napisał(a):
    > uważam,ze mam rację..niech jednak roztrzygnie sad....
    > bez punktów przyjmuje..ale z punktami nie! Ale nic o tym nie napisali z
    > sadu...dlaczego?

    bo to nie kara
    sąd się nimi nie zajmuje

    KG

  • 10. Data: 2005-02-18 20:10:56
    Od: "Grzegorz P. Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Wiesiek" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie,
    > Co myslicie? Ciekawe to prawo i sad w Polsce, rozprawa bez wszystkich
    > stron...hm??

    Bandyta na bandycie, jedna sitwa i rączka rączkę myje.