  • Data: 2003-03-14 07:07:12
    Temat: Re: odliczenie komputera kupionego na raty ?
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Od kiedy to w polskim prawie podatkowym terminem *poniesionych* wydatków
    > jest moment zapłaty??
    > Coś się zmieniło, czy też ktoś wali babola aż boli?
    > W momencie wystawienia faktury, sprzedawca ma obowiązek wpisać sobie całą
    > kwotę jako przychód i zapłacić od tego podatki.
    > Nie ma znaczenia jaki jest termin zapłaty.
    > W tym samym momencie nabywca ponosi koszty.
    > Zapytam więc jeszcze raz - od kiedy niby ta ABSOLUTNA ZASADA uległa
    zmianie?

    > pozdrawiam
    > Arek
    Zapominasz o jednym że jest w tej umowie jeszcze trzecia strona "bank"
    który jest "płatnikiem" i to on płaci za fakturę na podstawie umowy
    kredytowej. Ja jako sprzedawca wystawiam formę płatności "sprzedaż ratalna"
    i niekiedy gdy jest pierwsza wpłata to "zapłacono" np. 450zł, "pozostało"
    xxx,xx zł. Dla mnie kupującym jest bank bo zawierana jest szczegółowa umowa
    i na towarze ustanowiony jest zastaw do czasu spłaty kredytu. Jeśli nie
    wpłyną do sprzedawcy pieniądze to do kogo ma się zwrócić, do klienta?
    Logicznie (nie prawnie) obstawiam odliczenie tylko rat jako faktycznie
    poniesionych kosztów z powodu iż klient jeszcze nie nabył komputera i sama
    faktura nie stanowi podstawy odliczenia bo jeszcze nie przenosi prawa
    własności. To tylko moja uwaga i nie krzyczcie na mnie jak popełniłem jakiś
    błąd.
    Pozdrowienia Andrzej