  • Data: 2003-03-14 11:38:33
    Temat: Re: odliczenie komputera kupionego na raty ?
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    KK napisał:
    > Hmm, od zawsze, kiedy US tak to zinterpretował,
    > a było to conajmniej 5 lat temu.

    Ale jaki US!? Bo, że jakieś tam urzędasy coś sobie *interpretują*
    to mnie ani ziębi ani grzeje.
    Mnie interesuje podstawa prawna, która zmieniałaby fundamentalną zasadę
    w naszym systemie podatkowym opierającą się na rachunkowości *MEMORIAŁOWEJ* !!!
    Bo to co mówicie to brzmi dla mnie jak niebywałe herezje!

    Janusz wrote:
    > Arku, niestety nie do konca masz racje.
    > Mam przyklad, kiedy na pewno jest inaczej:
    > w przypadku dzialanosci gospodarczej i rachunkow za telefon lub energie przy
    > wpisywaniu do ewidencji VAT. [..]

    Nie rozmawiamy o płatnikach VATu i ewidencji VAT. Tam jest wiele wyjątków,
    choćby zakłady pracy chronionej.

    "Andrzej i B." napisał:
    > Zapominasz o jednym że jest w tej umowie jeszcze trzecia strona "bank"
    > który jest "płatnikiem" i to on płaci za fakturę na podstawie umowy kredytowej.

    Znaczy się, że jak ktoś weźmie coś na kredyt to nie może wpisać w koszty?
    Pierwszy raz słyszę!

    > Dla mnie kupującym jest bank bo zawierana jest szczegółowa umowa

    Kto jest na fakturze jako kupujący?
    Po co zastaw jeśli właścicielem miałby być bank????
    Jeżeli na fakturze nabywcą jest klient to dla mnie wszystko jest jasne.
    To w jaki sposób Ci zapłacił nie ma najmniejszego znaczenia.

    pozdrawiam
    Arek