    From: "Alek" <a...@A...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oddam sprawe
    Date: Sat, 1 May 2004 23:15:15 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@qb229.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik " Mecenas" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:c6vu6e$kal$1@news.onet.pl...

    > Prawnik to nie wulkanizator.

    Ogrom różnicy jakoś umyka mej uwadze...

    > Podejmujemy się prowadzić sprawę ale nie dla rezultatu ( pozytywny
    czy
    > negatywny) lecz stosownie do posiadanej wiedzy, doświadczenia i
    uczciwości.
    > I to jest nasza praca, za którą
    > każdemu bez względu na rodzaj wykonywanej pracy należy się zapłata.

    Ale praca to jest efekt, przecież z wulkanizatorem można też się
    umówić na grzebanie w kole...

    > Problem dotyczy również prawników. Jak przychodzi klient i
    przedstawia
    > sprawę to w zależności od jej rodzaju mówię: proszę z tym iść do
    innego
    > mecenasa specjalizującego się w tym. Ja się na tym nie znam w takim
    sttopniu
    > by Panu/Pani pomóc.

    Co to znaczy pomóc? Dla klienta pomóc to znaczy (moim skromnym
    zdaniem oczywiście) "doprowadzić do zakończenia po jego myśli".
    (oczywiście nie zawsze jest to możliwe, ale wtedy adwokat mówi: " jak
    będę Pana bronił to dostanie Pan najwyżej 6 lat, kosztuje to x zł"

    > Uwaga: nie jesteśmy żadnymi i niczyimi urzędnikami, to jest wolny
    zawód.

    To czemu nie każdy student prawa może zostać adwokatem?
    Czemu są limity? Czyżby adwokaci bali się konkurencji?
    A może po prostu boją się o swe "urzędnicze" stołki?

    > Związani jesteśmy tylko i wyłącznie swoimi przepisami.
    >
    > Pozdrawiam i uważam dyskusję dalszą za bezcelową.

    Dlaczego? Czyżbym czymś uraził Pana Mecenasa?

    Alek