    From: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oddac prawko czy nie oddac?
    Date: Fri, 18 Mar 2005 17:02:07 +0100
    Sender: g...@o...pl@ahr98.internetdsl.tpnet.pl

    TeDeUsz wyskrobał(a):
> [...]
    > bedzie wyjezdzal to wezmie go ze soba! Jesli zas chodzi o to zeby nie
    > bylo mozliwosci posiadania dwoch dokumentow na raz, to takie rozwiazanie
    > tez jest pomyslem mocno poronionym, przeciez kiedy bedac w Stanach
    > odbiore sobie tamtejsze prawko to wracajac do Polski wezme je ze soba i
    > tak czy inaczej bede mial obydwa dokumenty.
    > Pani w okienku nie potrafila powiedziec nic pozatym ze "takie sa
    > przepisy"...
    >

    > Pomijajac juz moje watpliwosci, znalazlem rzeczywiscie taki zapis w
    > ustawie z 97 roku o prawie o ruchu drogowym:
    [...]
    > Moje pytanie w zwiazku z tym jest nastepujace, czy jest mozliwosc
    > powolania sie na ustep 4 i odebranie polskiego prawa jazdy bez
    > koniecznosci zdawania dokumentu wydanego za granica?
    > Jesli jest takie rozporzadzenie to gdzie moglbym sie z nim zapoznac i
    > jakie warunki trzeba spelnic zeby sie na nie powolac.

    Rozporządzenia szukaj na http://sejm.gov.pl jak zwykle. Rozporządzenie jest
    bardzo krótkie i dotyczy tylko osób z krajów UE. Tak więc w świetle tych
    przepisów musisz oddać amerykańskie prawo jazdy.

    > Jesli zas mozliwosci powolania sie na ww. ustep nie ma, to czy znacie
    > Panstwo jakas inna droge wyjscia z tej sytuacji, tak, abym nie musial
    > zdawac w urzedzie prawa jazdy z USA. Maja tam juz jego kserokopie wraz z
    > tlumaczeniem. Naprawde nie chcialbym zostac w Stanach bez prawa jazdy...
    > Jesli to ma jakies znaczenie to mam tylko obywatelstwo polskie.

    Jak nie chcesz oddawać tego prawa jazdy, to idź normalnie na kurs i zdaj na
    prawo jazdy jak większość osób.

    --
    Bartek Gliniecki