    From: wombi <w...@n...onet.eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ocena jakości wykonania usług budowlanych
    Date: Tue, 14 Oct 2008 10:30:40 +0200

    Kocureq pisze:

    > Tak, ale ten biegły jutro do mieszkania nie przyjdzie, prawda? Więc
    > dlatego piszę - w praktyce.
    >
    > Składam dzisiaj / jutro powództwo do sądu, za ile mogę się spodziewać
    > wizyty biegłego?
    >

    > Cena - dość ważna do oceny. Jak wyjdzie 1000 zł, to przeżyję. Jak 10000
    > zł, to już będzie to dla mnie ciężki orzech do zgryzienia, żeby to
    > skredytować na dłuższy okres czasu wykonawcy.

    Rozwiązaniem Twojego problemu może być zlecenie komornikowi, na
    podstawie art.2 ust.3 pkt 3 ustawy o komornikach sądowych i egzekucji,
    sporządzenie protokołu stanu faktycznego.
    Wysokość opłaty reguluje rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia
    10 marca 2006 r. w sprawie wysokości opłat za czynności komorników
    niebędące czynnościami egzekucyjnymi:
    "§ 7. Opłatę stałą w wysokości 3 % przeciętnego wynagrodzenia
    miesięcznego za każdą rozpoczętą godzinę czynności komornik pobiera za
    dokonanie innych czynności niebędących czynnościami egzekucyjnymi,
    przewidzianych przez obowiązujące przepisy prawa i niewymienionych w
    niniejszym rozporządzeniu".
    Przeciętne wynagrodzenie miesięczne o którym mowa w wyżej powołanym
    przepisie wynosi obecnie 2.275,37 zł. Tak więc za godzinę sporządzania
    protokołu komornik weźmie 68,26 zł (nie wiem czy zażyczy sobie jakiegoś
    zwrotu wydatków za dojazd). Protokół stanu faktycznego ma też moc
    dokumentu urzędowego w rozumieniu art. 244 k.p.c.