    From: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: obraza sądu
    Date: Mon, 1 Jul 2002 07:36:29 +0200

    Użytkownik "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:afn0jt$knf$1@news.onet.pl...
    .
    > Więc zasada jest prosta: wszelkie odzywki mają swoje granice. Co prawda w
    > powyższej sytuacji sędzia nie powinien w żadnym wypadku wygłaszać swojego
    > komentarza, była to zapewne uwaga wywołana chwilą. Nie usprawiedliwia to
    > jednak odzywki w stylu "wzajemnie".

    Czy mozesz wytlumaczyc mi co jest obrazliwego w zwrocie: "Dziekuje,
    wzajemnie"? Rozpatrujac to zdanie w separacji od zdania wypowiedzianego
    przez sedziego trudno IMHO dopatrzyc sie tu czegokolwiek niestosownego.
    Obrazliwe bylo natomiast zdanie wypowiedziane przez sedziego. Czy wobec tego
    polskie kodeksy prawa przewiduja taka sytuacje w ktorej sad reprezentujacy
    panstwo polskie obraza osoby uczestniczace w rozprawie, ba, wrecz prowokuje
    je do nieodpowiedniego zachowania?
    Napisales, ze sedzia nie powinien pozwolic sobie na prywatny komentarz -
    odpowiedz byla skierowana do prywatnego komentarza. Nie powinna byc zatem
    traktowana jako obraza organu panstwowego.

    Pozdrawiam

    Marzenna Kielan