  • 1. Data: 2004-10-07 08:11:05
    Temat: nudzi mi sie - troche z innej beczki...
    Od: "wishya" <w...@p...onet.pl>

    czesc,
    chcialbym zwrocic sie do grupy z pytaniem, moze razem do czegos dojdziemy...
    jak pewnie kazdy, od czasu do czasu ogladajacy telewizje, zauwazyliscie, ze
    wszystkie bloki reklamowe nadawane sa w tv znacznie glosniej niz reszta
    transmisji (czyt. jakikolwiek film lub program, w ktorego przerwach "leci"
    reklama). Zastanawiam sie, czy jest to zgodne z prawem. Przeciez to ja
    odpowiadam za poziom glosnosci w moim odbiorniku i wydawac by sie moglo, ze nikt
    inny nie powinien miec prawa do ingerencji w jego dzialanie.
    Byc moze jestem jedynym, ktorego irytuje, gdy przysypiajac smacznie w trakcie
    filmu [:)] w sobotni wieczor nagle jestem bezczelnie budzony (wlasnie dlatego,
    ze z niewiadomych przyczyn nagle poziom dzwieku drastycznie wzrasta) jakimis
    durnymi jinglami i zamist filmu z ekranu machaja do mnie plastikowe babsztyle
    zachwalajace coraz to nowy proszek, podpaski czy informujace mnie o tym, ze
    oryginalne ciasteczka leibnitz maja 52 zabki, a w sklepie powinienem pytac o
    lody konditoreikoppenwaldundwise [lol - nie wiem nawet czy dobrze napisalem ;)].

    pozdrawiam
    d.

  • 2. Data: 2004-10-07 08:17:47
    Temat: Re: nudzi mi sie - troche z innej beczki...
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    wishya <w...@p...onet.pl> wrote:
    > reklama). Zastanawiam sie, czy jest to zgodne z prawem. Przeciez to ja
    > odpowiadam za poziom glosnosci w moim odbiorniku i wydawac by sie moglo, ze nikt

    No pewnie że odpowiadasz - jak tylko coś jest za głośno, to sobie ściszasz.
    Po zakończeniu reklam dajesz głośniej.

    P.

  • 3. Data: 2004-10-07 08:23:49
    Od: w...@p...onet.pl

    > No pewnie że odpowiadasz - jak tylko coś jest za głośno, to sobie ściszasz.
    > Po zakończeniu reklam dajesz głośniej.

    no wlasnie tak robie, ale zastanawiam sie, dlaczego jestem zmuszany co jakies 25
    min. do siegania po pilota ;)

    pozdrawiam
    d.

  • 4. Data: 2004-10-07 08:30:49
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    w...@p...onet.pl wrote:

    > no wlasnie tak robie, ale zastanawiam sie, dlaczego jestem zmuszany co jakies 25
    > min. do siegania po pilota ;)

    Wyłącz telewizor - nie będziesz musiał sięgać :)

    P.

  • 5. Data: 2004-10-07 08:46:24
    Od: "Big Jack" <A...@q...hfhagb.cy>

    W wiadomości: news:1243.00000805.4164fa18@newsgate.onet.pl
    użytkownik: *wishya* napisał(a):

> [...]
    > zauwazyliscie, ze
    > wszystkie bloki reklamowe nadawane sa w tv znacznie glosniej niz

    Tak, dawno to zauważyłem

    > Byc moze jestem jedynym, ktorego irytuje, gdy przysypiajac smacznie w
    > trakcie
    > filmu [:)] w sobotni wieczor nagle jestem bezczelnie budzony

    Nie jesteś jedynym. Jest nas conajmniej dwóch. Zastanawiałem się jak ich
    zacząć gnębić. Szczególnie irytuje mnie Polsat. A wytłumaczenie takiego
    postępowania jest proste. Nadawcy nie zależy na tym żebyś oglądał
    program, a na tym żebyś oglądał reklamy :/
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 6. Data: 2004-10-07 09:06:22
    Od: w...@p...onet.pl

    > Wyłącz telewizor - nie będziesz musiał sięgać :)

    eee no a co z filmem ;)

    pozdrawiam
    d.

  • 7. Data: 2004-10-07 09:12:48
    Od: w...@p...onet.pl

    > W wiadomości: news:1243.00000805.4164fa18@newsgate.onet.pl
    >
    > Nie jesteś jedynym. Jest nas conajmniej dwóch. Zastanawiałem się jak ich
    > zacząć gnębić. Szczególnie irytuje mnie Polsat.

    moze tak?:

    Art. 23a. 1. Przez praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów rozumie
    się godzące w nie bezprawne działanie przedsiębiorcy. Nie jest zbiorowym
    interesem konsumentów suma indywidualnych interesów konsumentów.
    2. Za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów uważa się w
    szczególności stosowanie postanowień wzorców umów, które zostały wpisane do
    rejestru postanowień wzorców umowy uznanych za niedozwolone, o którym mowa w
    art. 47945 Kodeksu postępowania cywilnego, naruszanie obowiązku udzielania
    konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji, nieuczciwą lub
    wprowadzającą w błąd reklamę i inne czyny nieuczciwej konkurencji godzące w
    zbiorowe interesy konsumentów.

    imho, skoro katalog w ust. 2 nie jest zamkniety i zawiera rowniez inne czyny
    nieuczciwej konkurencji godzace w zbiorowe interesy konsumentow....ale moze sie myle
    jestem konsumentem (zgodnie z ww. ustawa - w rozumieniu kc i imo takie dzialanie
    jest bezprawne )

    > A wytłumaczenie takiego
    > postępowania jest proste. Nadawcy nie zależy na tym żebyś oglądał
    > program, a na tym żebyś oglądał reklamy :/

    no to chyba nie ulega watpliwosci ;)
    reklamy niech sobie leca, ale na takim samym poziomie glosnosci...
    a tak a propos, czysto hipotetyczna sytuacja:
    zalozmy, ze poziom glosnosci z jakim nadawany jest film jest poziomem wlasciwym
    normalnym etc.
    lubie ogladac tv z maksymalnie "rozkrecona" glosnoscia...gdy leci film - jest
    ok, ale jak tylko wlaczaja sie reklamy, poziom glosnosci drastycznie wzrasta - i
    np. ulega uszkodzeniu koncowka mocy w tv lub sam glosnik
    kto za to odpowie?
    no chyba, ze wszystkie filmy czy programy nadawane sa z nizszym niz "normalny"
    poziomem glosnosci, za to reklamy w tym wlasciwym ;)) lol

    pozdrawiam
    d.

  • 8. Data: 2004-10-07 09:24:46
    Od: "Big Jack" <A...@q...hfhagb.cy>

    W wiadomości: news:1243.0000084a.4165088f@newsgate.onet.pl
    użytkownik: *Użytkownik* napisał(a):

    [ciach]

    Do samych reklam nie czepiam się. I tak już wyrobiłem sobie nawyk
    przełączania programu w momencie kiedy się pojawiają, a zwiększony
    poziom głośności tylko ten nawyk umacnia, czym nadawca działa sobie
    wbrew :D

    > reklamy niech sobie leca, ale na takim samym poziomie glosnosci...

    I o to właśnie mi chodzi
    Big Jack

    --
    //////

  • 9. Data: 2004-10-07 09:58:48
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    On 2004-10-07, w...@p...onet.pl <w...@p...onet.pl> wrote:

    > eee no a co z filmem ;)

    Nie jestem prawnikiem - ale wydaje mi się, że takiemu Polsatowi nic nie
    zrobisz. Nie płacisz za jego program. A jeśli masz na myśli, że płacisz
    kablówce - a, to już do nich z tą sprawą. Niech płacą odszkodowanie, a potem
    ściągają sobie od Solorza
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 10. Data: 2004-10-07 10:31:12
    Od: "Ares" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <A...@q...hfhagb.cy> napisał w wiadomości
    >W wiadomości: news:1243.0000084a.4165088f@newsgate.onet.pl

    To już jest nas więcej jak trzech, którzy wyłączają Polsata. Gdy przeczytają
    to reklamodawcy zaczną się zastanawiać nad celowością reklam w Polsacie. A
    to już nie mały problem będzie dla tej stacji, albo ściszą znaczne sygnał
    nadawanych reklam.