    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nowy dowod a panstwo policyjne
    Date: Thu, 3 Jan 2008 19:10:45 +0100

    "mvoicem" <m...@g...com> wrote
    > mieszkający bierze umowę najmu
    > pod pachę, idzie do urzędu i się melduje.

    Masz rację.
    Tyle, że w praktyce nie zawsze taką umowę ma, bo wcale nie musi zgodnie z
    KC, a nie zawsze wynajmujący chcę ją dać.

    Dwa, nawet jak ma, to są urzędy, które dalej mu utrudniają, bo np. umowa nie
    zawiera treści prawa własności wynajmującego czy nr aktu własności
    (przerabiałem kiedyś coś takiego w urzędzie mającąym ceftyfikat jakości
    (sic!)). Nie wiem na jakiej podstawie coś takiego wymyśli, bo nigdzie nie
    wynika, że umowa bez nr aktu własności nie potwierdza tytułu do lokalu, ale
    urząd swoje...

    Więc lepiej podtrzymywać fikcję obowiązku, który jest olewany, a tym co chcą
    go jednak spełnićć rzuca się kłody pod nogi, dziwne myślenie aparatu
    administracyjnego.
    Skoro meldunek i tak nie daje prawa do lokalu (wszak to tylko dla potrzeb
    ewidencyjnych on istnieje) to po co jakieś wymagania, potwierdzenia itp,
    zwłaszcza jeśli chodzi o tymczasowy...?