eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: niezgodnosc z umowa czy rękojmia › Re: niezgodnosc z umowa czy rękojmia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.konsumenci,pl.soc.prawo
    Subject: Re: niezgodnosc z umowa czy rękojmia
    Followup-To: pl.misc.konsumenci
    Date: Tue, 26 Aug 2003 08:33:21 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 26
    Message-ID: <h...@z...router>
    References: <bid82s$h41$1@inews.gazeta.pl> <s...@a...pse.dyster>
    NNTP-Posting-Host: 218.186.140.82
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1061858702 21153 218.186.140.82 (26 Aug 2003 00:45:02
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Aug 2003 00:45:02 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.konsumenci:5399 pl.soc.prawo:161622
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <s...@a...pse.dyster>, Andrzej Bursztynski wrote:
    >> Czy mogę rządać wymiany na nowe żelazko,ewentualnie zwrotu gotówki powołując
    >> się na rękojmie, czy musze się zgodzić na kolejną naprawę ,gdyz sklep
    >> własnie taką formę załatwienia sprawy zaproponował w związku z moją
    >> reklamacją.
    >
    > Niestety nie można "przejść" na rękojmię. Co jest napisane w umowie
    > gwarancyjnej? Czy jest i po ilu naprawach obowiązek wymiany na nowy towar?

    Dlaczego nie można przejść na rękojmię? Nie można traktować rękojmi jako
    kontynuacji gwarancji w sensie, że liczyć się będą dotychczasowe
    reklamacje, ale gwarancję z rękojmią można przeplatać dowolnie podług
    własnego widzimisie.
    KC. Art. 579. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za
    wady fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.

    MZ oddaj tym razem z tytułu rękojmi i zaznacz, że żadasz wymiany.
    Sprzedawca ma prawo się nie zgodzić i może po raz kolejny naprawić to
    żelazko. Jeśli teraz popsuje się znowu to już wymienić musi.
    Pamiętaj, wszystko pisemnie i za potwierdzeniem. Dodatkowo jeśli
    sprzedawca nie odpowie tu w ciągu 14 dni to uznał reklamację i wymienić
    musi. Poguglaj po archiwum grup pl.misc.konsumenci i pl.soc.prawo
    (groups.google.com) a dowiesz się więcej.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1