eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniezgodność towaru z umową po wygaśnięciu gwarancji › Re: niezgodność towaruzumową po wygaśnięciu gwarancji
  • Data: 2005-10-05 12:14:34
    Temat: Re: niezgodność towaruzumową po wygaśnięciu gwarancji
    Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > > A niby dlaczego?
    >
    > Bo minęlo 6 miesięcy od chwili wydania i nie ma domniemania istnienia
    > wady.

    Chyba coś nie doczytałeś, albo źle zinterpretowałeć

    Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego
    towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
    przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
    jednakże nie poniżej jednego roku.
    2. Roszczenia kupującego określone w art. 8 przedawniają się z upływem roku od
    stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową;
    przedawnienie nie może się skończyć przed upływem terminu określonego w ust. 1.
    W takim samym terminie wygasa uprawnienie do odstąpienia od umowy.
    3. Zawiadomienie sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową
    przerywa bieg przedawnienia. Przedawnienie nie biegnie w czasie wykonywania
    naprawy lub wymiany oraz prowadzenia przez strony, nie dłużej jednak niż przez
    trzy miesiące, rokowań w celu ugodowego załatwienia sprawy.
    4. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień wynikających z
    niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli sprzedawca w chwili zawarcia
    umowy wiedział o niezgodności i nie zwrócił na to uwagi kupującego.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1