  • Data: 2020-04-03 11:17:49
    Temat: Re: niezbędne sprawy życia codziennego
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 03 Apr 2020 10:46:48 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Czy pojechanie na badania techniczne samochodu jest sprawą
    > niezbędną? Nie ma jej w wykazie dozwolonych celów wyjścia z domu.
    > Już abstrahując od tego, że wsiadający do naszego samochodu
    > diagnosta może przed chwilą siedział w samochodzie nosiciela wirusa.

    Życie przynosi kolejne problemy:

    "Dominika ma złamaną nogę. Od kilku tygodni nie może wychodzić z domu, więc
    po zakupy chodził jej 16-letni syn. Pani Weronika, która mieszka ze starszą
    matką, sama jest astmatykiem. Do tej pory lodówkę zapełniała 17-letnia
    córka. A teraz?

    Wielu z nich myślało, że rząd, wprowadzając ograniczenie dla
    niepełnoletnich, zostawił furtkę. I że z domu kilkunastolatki mogą wyjść,
    kiedy załatwiają niezbędne sprawunki, do pracy czy na wolontariat. Do
    stowarzyszenia "SPA dla Mam", które wspiera rodziny osób niepełnosprawnych
    w kilku miastach Polski, m.in. w Krakowie, zaczęli zgłaszać się rodzice z
    prośbą o pośrednictwo w podpisaniu umów wolontariackich. - Doszliśmy do
    sytuacji, w których dzieci są wolontariuszami w swoich własnych rodzinach.
    To absurdalne - mówi Olga Wojdyńska, jedna z koordynatorek stowarzyszenia.

    Okazuje się jednak, że umowa wolontariacka nie pomoże. Przepisy bowiem
    sformułowane są tak, że niepełnoletni pod żadnym pozorem nie mogą wyjść z
    domu. Marcelina Fafara z Kancelarii Prawnej Konieczny, Wierzbicki w
    Krakowie tłumaczy: - Dziecko może wyjść z domu razem z opiekunem tylko aby
    pójść do pracy, na wolontariat czy załatwić niezbędne sprawy. Podczas
    kontroli policji wystarczy, że rodzic poinformuje o tym policjanta.

    Taką interpretację przepisów potwierdza rzecznik Komendy Głównej Policji w
    Warszawie Mariusz Ciarka. - Dziecko poniżej 18. roku życia może wyjść z
    domu tylko w towarzystwie rodzica. Od tej zasady nie ma odstępstw - ucina."

    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,25839498,m
    atka-16-latka-podpisuje-z-synem-umowe-o-wolontariat-
    zeby.html

    Wprawdzie prawnicy coś tam marudzą o niezgodności zarządzeń z konstytucją i
    ich absurdalności, ale wiadomo, że to tylko pogadanki dla gorszego sortu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl