    From: "Cezar" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieuczciwy taksówkarz
    Date: Sun, 2 Jul 2006 12:18:34 +0200

    > ok 2 w nocy zadzwoniłam po taxówke do firmy x, po 7 min przyjechał
    taxówkarz
    > reprezentujacy firme y ,bo ponic jest taki zapis ze jak korporracja nie ma
    > ludzi wysyła z daje znac innej firmie. Ale najwazniejsze jest co
    innego,doszło
    > do oszuswa finsowego.Wracalam zmeczona z podrózy i miałam mu zaplacic 15
    zl ,a
    > dalam mu 100 zl ,juz wrcilam do domu zobaczylam ze wydal mi o 10 zl za
    malo,
    > niby to niedyuza kwota ,ale poczulam sie oszukaana,jezeli on dzialal w
> [...]

    Po pierwsze zastanow sie czego chcesz. Jakie w tej sytuacji ma znaczenie
    "regulamin taksowkarski" - przeciez tu nie chodzi o to kto przyjechal, czy
    mial zarost i jaki byl kolor taksowki, z jakiej korporacji - tu chodzi o 10
    zl ktore ci facet podwedzil ! Rozpatrujemy tu zachowanie tego konkretnego
    goscia niezaleznie od tego z jakiej firmy byl - zreszta firma tu za nic nie
    odpowiada.

    A co do meritum - to nic z tego nie bedzie. W rachube wchodza ewentulanie
    dwa przestesptwa - oszustwo lub przywlaszczenie - ale do tego trzeba wykazac
    zamiar po stronie taksowkarza. To niewykonalne w tej sytuacji. Ty powiesz :
    "wydal mi o 10 zl za malo" - on powie : "wydalem tyle ile trzeba". Innych
    dowodów nie ma. Kto Was pogodzi ? Nastapi umorzenie postepowania, jesli nie
    czasem w ogole odmowa wszczecia, z uwagi na brak danych dostatecznie
    uzasadniajacych podejrzenie jego popelnienia. Zreszta trudno Ci bedzie
    wykazac, ze wogole bylas w tej taksowce skoro nie masz pargaonu.

    Polecam dac sobie luz i pojechac nad wode. Wiecej nerwow stracisz na pisaniu
    pism, reklamacji itp niz te 10 zl warte. Wiem, ze to swinstwo, ale nic nie
    wskurasz.

    Cezar