  • 1. Data: 2006-01-05 10:27:17
    Temat: nieuczciwy dłużnik - jakie kroki?
    Od: e...@n...o2.pl

    Witam,

    Jakiś czas temu pożyczyłem znajomemu pieniądze i teraz mam kłopoty ze
    ściągnięciem tego długu. Wygląda na to, że będę musiał pójść z tym do sądu
    (na szczęście przy pożyczaniu spisaliśmy umowę) i tu moje pytanie. Czy
    moglibyście doradzić mi (moje doświadczenie w tym zakresie jest praktycznie
    żadne) co powinienem po kolei zrobić?

    Znalazłem w Internecie wzór pozwu stosowanego w takich sytuacjach.
    Powinienem na tej podstawie napisać pozew i złożyć go w sądzie właściwym
    dla miejsca zameldowania pozywanego, czy tak? Taki pozew pewnie mogę złożyć
    pocztą? Czy to już wszystko, czy powinienem zrobić coś jeszcze? Czy jest
    jeszcze coś, o czym powinienem w takiej sytuacji wiedzieć, pamiętać,
    dopilnować?

    Z góry duże dzięki!

  • 2. Data: 2006-01-05 10:56:21
    Temat: Re: nieuczciwy dłużnik - jakie kroki?
    Od: scream <n...@p...pl>

    e...@n...o2.pl napisał(a):
    > (na szczęście przy pożyczaniu spisaliśmy umowę) i tu moje pytanie. Czy
    > moglibyście doradzić mi (moje doświadczenie w tym zakresie jest praktycznie
    > żadne) co powinienem po kolei zrobić?

    Po pierwsze poszukać w archiwum grupy, bo temat był już setki razy.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-01-07 17:14:57
    Od: e...@n...o2.pl

    scream wrote:

    > Po pierwsze poszukać w archiwum grupy, bo temat był już setki razy.

    Poszukałem, do tego doczytałem broszury z
    http://www.ms.gov.pl/przewodnik/przewodnik.shtml i większość moich
    wątpliwości się wyjaśniła. Bardzo dziękuję.

    Pozostała mi jeszcze tylko jedna kwestia: jakie w praktyce są szanse
    ściągnięcia takiego długu? Wiem, że znajomy pracuje, ma samochód itp, więc
    jestem dobrej myśli - ale z drugiej strony słyszałem (i czytałem w
    archiwach grupy) ostrzeżenia, że ściąganie długu z osoby fizycznej jest
    trudne.

    Jak z tym jest w praktyce?

  • 4. Data: 2006-01-07 17:21:32
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    e...@n...o2.pl napisał(a):
    > Jak z tym jest w praktyce?

    Jeśli legalnie pracuje albo ma jakiś majątek, to nie powinno być problemów.

    KG

  • 5. Data: 2006-01-09 07:40:53
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik <e...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jestem dobrej myśli - ale z drugiej strony słyszałem (i czytałem w
    > archiwach grupy) ostrzeżenia, że ściąganie długu z osoby fizycznej jest

    W praktyce jest tak, że ściąganie z osób fizycznych jest zwykle znacznie
    prostsze, a w szczególności szybsze niż z firm. Często jest tak, że jeśli
    sprawa nie trafia do jakiegoś wielkiego sądu pokroju warszawskich czy
    katowickich, to można się wyrobić ze skierowaniem wniosku egzekucyjnego w
    dwa miesiące od wysłania pozwu. Oczywiście o ile pozwany nie złoży
    sprzeciwu, ale to na szczęście rzadko się zdarza.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko