    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieuczciwa ksiegowa!
    Date: Fri, 13 Jun 2003 01:14:03 +0200

    On Thu, 12 Jun 2003, MINIcki wrote:

    >+ Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > Jeżeli nie ma dowodu na to jakie były jej obowiązki to nie mozna jej
    >+ > pociągnąc do odpowiedzialności za to że ich nie wykonała.
    >+
    >+ W umowie mam opisany zakres jej obowiazkow!

    Primo: zależy od rodzaju umowy.
    +++++
    Krótka ściąga z odpowiedzialności za wykonanie umowy, o ile
    umowa nie przewiduje innych zabezpieczeń przykładowo
    zatytułowanych: "odpowiedzialność materialna", "weksel
    poręczający", "upoważnienie do potrącenia z wynagrodzenia"
    itp itd:
    - umowa o dzieło: ma być zrobione
    - umowa zlecenia: ma dołożyć staranności (*i starczy*)
    - umowa o pracę: ma przyjść do pracy; wyjątkiem jest udowodnienie
    *umyślnego* działania na szkodę pracodawcy, np. o zaniechaniu
    nic nie zauważyłem
    wybór: (C) ;) nieuprawniony do udzielania porad: G.S. :)
    ----

    Jak widać: secundo, zależy od zabezpieczeń w umowie; wekslem
    rzuciłem bo AFAIR ktoś kiedyś zapodał że tak zebezpieczał
    się przed daniem pracownikowi samochodu do ręki (nie żebym
    uważał że to jest właściwe rozwiązanie, stwierdzam fakt)

    I dla jasności: przy umowie o pracę ew. "bimbanie się"
    lub "niecelowe" spowodowanie szkody *może* być podstawą
    do działań różnych (np. rozwiązanie umowy), ale *nie* do
    dochodzenia roszczeń, AFAIK !

    >+ Fakt!!!Tez stwierdzam ze jestem niebezpiecznie naiwny!!!!:-)

    Nie ty jeden... Człowiek uczy się na błędach :[ (niekoniecznie
    w kwestiach pracowniczych !)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (bynajmniej nie bezbłędny :>)