    From: "dyskusja" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieruchomość gruntowa zabudowana?
    Date: Wed, 23 Nov 2005 09:23:13 +0100

    > I dla którego to budynku prowadzona jest księga wieczysta.

    Wydaje mi się ze KW nie jest konieczne, KW ma na celu określenie praw
    podmiotowych do nieruchomości,
    Ponadto w KW działki moze jeszcze nie być ujawniona zabudowa która już jest
    na gruncie.

    Jedyną przychodziącą mi na myśl podstawą prawną
    przemawiającą za stanem surowym ZAMKNIĘTYM
    bydynku dla nieruchomości zabudowanej
    jest wspomniany przeze mnie w pierwszej post'cie
    art. 62 ustawy o gospodarce nieruchomościami.

    Nie wiem jednak czy nie należy tego artykułu wiązać jedynie
    z terminnem zabudowy działki przez użytkownika wieczystego.

    Choć z drugiej strony do celów wyceny, obrotu czy zarządzania
    nieruchomościami - co reguluje ww. ustawa o gosp. nier.
    należałoby sie pewnie posiłkować definicją z art. 62
    i w związku z tym uznać ją za "obowiązującą".

    Co o tym myślicie?