  • 1. Data: 2007-10-04 21:24:01
    Temat: nierozliczone pity
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Nie rozliczyłem 3 pitów ( 3 lata pod rząd ).
    Za każdym razem dostałbym zwrot, więc budżetu państwa nie naciągnąłem.
    Nie dopełniłem natomiast formalności.

    Co mi grozi?
    Proszę o poradę jak sprawę załatwić, żeby nie przedłużać takiej sytuacji
    na następne lata.
    Poradzicie coś _mądrego_ ?

    Pozdr.

  • 2. Data: 2007-10-05 02:12:43
    Temat: Re: nierozliczone pity
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    d852 wrote:

    > Co mi grozi?

    Ja w 2002 roku za wyslanie pita o dwa (2) dni za pozno dostalem wezwane
    do US (pol dnia zmarnowane), a nastepnie zostalem "skazany" przez pania
    urzednik lat 20kilka na zaplacenie 450 PLN. Takze mialem nadplate.

    Ja tam na Twoi miejscu bez szczoteczki do zebow i kompletu bielizny na
    oczy sie w US nie pokazywal.

    Jacek

  • 3. Data: 2007-10-05 02:25:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jasek wrote:

> [...]
    > urzednik lat 20kilka na zaplacenie 450 PLN. Takze mialem nadplate.
    >
    > Ja tam na Twoi miejscu bez szczoteczki do zebow i kompletu bielizny na

    co to jest bielizna na oczy?

  • 4. Data: 2007-10-05 05:38:06
    Od: Mateusz Rutkowski <m...@g...com>

    Witam,

    z tego co mi osobiscie wiadomo, jesli przebywasz poza granicami kraju
    wiecej niz polowe roku (jest w ustawie okreslone za ile dni rozumie
    sie pol roku) to nie ma obowiazku skladania pit'a i rozliczenia. Jesli
    bylbys w stanie udowodnic fakt o ktorym wspomnialem wyzej ....

    Na Twoim miejscu nie chowalbym glowy w piasek. Czas dziala w tym
    przypadku przeciwko Tobie. US i tak upomni sie o swoje. Kara +
    odsetki == dosc spora suma. Do sadu na pewno Cie nie podadza bo
    przecientny skarbowiec i tak woli wymierzyc kare niz wytaczac proces.
    Swoja droga % od wymierzonych kar == premia dla jegomoscia.

    --
    Matt

  • 5. Data: 2007-10-05 07:16:30
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek"

    > co to jest bielizna na oczy?

    klapki ??/

    macso

  • 6. Data: 2007-10-05 08:28:47
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

    > co to jest bielizna na oczy?

    1. Wiadomo, że urzędniczki rano nie myją zębów z lenistwa. Tak praca
    rozleniwia.
    2. Niektóre nawet nie piorą... no i po to ta bielizna.

  • 7. Data: 2007-10-05 08:40:51
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > przecientny skarbowiec i tak woli wymierzyc kare niz wytaczac proces.
    > Swoja droga % od wymierzonych kar == premia dla jegomoscia.

    Kara to rozumiem ale jakie odsedki, skoro pisze ze to US miałby mu zwrócic
    pieniadze. Od kar też odsetek nie ma, więc teoretycznie jak kara < niż zwrot
    niezapłaconego podatku to US nie powinien ścigać, ale z drugiej strony to %
    od wymierzonych kar wpływa na wysokość premi pracowników US więc mogą się
    kierować własnym interesem a nie kraju czy petenta ( 1/2 dnia w plecy w US +
    1/2 dnia szukania zaległych dokumentów i uzupełnianie starych PITów).
    Poza tym niezłożenie PIT chyba trudniejsze jest do wyłapania niż złożenie po
    czasie, a jakies terminy pewnie obowiązuja US i po 20 latach raczej nie bedą
    mogli sobie o tym przypomnieć.
    axell

  • 8. Data: 2007-10-05 11:07:08
    Od: MMK <m...@k...pl>

    Mateusz Rutkowski wrote:

> [...]
    > przecientny skarbowiec i tak woli wymierzyc kare niz wytaczac proces.
    > Swoja droga % od wymierzonych kar == premia dla jegomoscia.

    A nie jest najprościej złożyć czynny żal z wyjaśnieniem czemu nie złożyłes
    PITów, złożyć PITy i miec święty spokój ?
    Mandatu nie będzie bo czynny żal.
    Odsetek nie będzie bo nic nie jesteś US winny.

    Nie jestem ekspertem ale podobnie postąpiłem w mojej sprawie.

    --
    http://www.kupujemy.pl/

  • 9. Data: 2007-10-05 16:27:04
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    MMK wrote:

    > A nie jest najprościej złożyć czynny żal z wyjaśnieniem czemu nie
    > złożyłes PITów,

    Czy to napewno uchroni mnie przed jakąś, astronomiczną jeszcze nie daj
    boże, grzywną ?

    > złożyć PITy i miec święty spokój ?

    Tak chciałbym to załatwić, ale nie wiem jakiej kary mogę się spodziewać.

  • 10. Data: 2007-10-06 15:30:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    MMK wrote:

> [...]
    > Mandatu nie będzie bo czynny żal.
    > Odsetek nie będzie bo nic nie jesteś US winny.
    >
    > Nie jestem ekspertem ale podobnie postąpiłem w mojej sprawie.

    Też tak postąpiłem w swojej sprawie, US miał inne zdanie. Po konsultacji z
    pl.soc.prawo.podatki ( http://tiny.pl/1jq7 ) wyszło że niestety
    prawdopodobnie US miał rację.

    p. m.