  • 1. Data: 2006-03-21 19:57:12
    Temat: niepłacenie alimentów - pytania
    Od: "petergriffin" <p...@o...pl>

    Witam,
    jestem tu nowy, więc proszę nie bić jeśli to głupie pytanie - tylko ew.
    odesłać gdzie trzeba :-)
    Mam pytanie - gdy ktoś się "miga" od płacenia alimentów - jakie można
    przedsięwziąć kroki? Czy możliwe jest zasądzenie (ponowne) takiej osoby z
    żądaniem spłaty zaległych kwot (plus odsetki) i zapłacenia kary (w wysokości
    powiedzmy 2 miesięcznych sum alimentów)?
    Ustawowe odsetki za zwłokę są śmiesznie niskie - i groźba ich zapłacenia nie
    jest wystarczająco nieprzyjemną wizją, by odstraszyć niektórych od
    niepłacenia.
    Czy są może jakieś inne wyjścia? Z tego co wiem komornicy niechętnie zajmują
    się sprawami alimentacyjnymi ze względu na stosunkowo niewielkie (jak dla
    nich) sumy które wchodzą w grę.

    pozdrawiam
    pg

  • 2. Data: 2006-03-21 20:43:05
    Temat: Re: niepłacenie alimentów - pytania
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    > Mam pytanie - gdy ktoś się "miga" od płacenia alimentów - jakie można
    > przedsięwziąć kroki? Czy możliwe jest zasądzenie (ponowne) takiej osoby z
    > żądaniem spłaty zaległych kwot (plus odsetki)

    Nie. Przecież on ci jest w dalszym ciagu winien te pieniądze. Z odsetkami. Co
    jest potwierdzone prawomocnym wyrokiem. Stan rzeczy osądzonej.

    i zapłacenia kary (w wysokości
    > powiedzmy 2 miesięcznych sum alimentów)?

    Nie ma czegos takiego.

    > Czy są może jakieś inne wyjścia?

    Złożyć na Policje zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa z art. 209 par. 1 kk.

  • 3. Data: 2006-03-21 20:47:26
    Od: "petergriffin" <p...@o...pl>

    Użytkownik " jb" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > i zapłacenia kary (w wysokości
    >
    > Nie ma czegos takiego.

    A powinno być :-)

    > Złożyć na Policje zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa z art. 209 par.
    > 1 kk.

    Najpierw na policję, a potem do komornika, czy po prostu na policję? U mnie,
    czy u niego (bo to dwa różne miejsc zamieszkania)?

    pozdrawiam
    pg

  • 4. Data: 2006-03-21 23:37:07
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "petergriffin" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A powinno być :-)

    Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia (w szczegolnosci od wygladu okolic
    tego punktu).
    Z jakiej niby racji powinno byc? Ustawowe odsetki nie wystarcza?

    Pozdrawiam
    SDD