  • 1. Data: 2005-02-16 07:18:22
    Temat: nieopłacony wpis sadowy
    Od: "klaudia " <k...@g...pl>

    Witam, znajoma ma taki problem, jest księgową której nagle przyszło zająć się
    sprawami prawniczymi, bo ich prawniczka z dnia na dzień odeszła i nie
    przekazała spraw, a ona totalnie nie wie co robić.
    Wygląda to tak, że firma złożyła pozew przeciwko dłużnikowi w postepowaniu
    nakazowym na kwotę 9 tys. Wpłacili oni kwotę wpisu sądowego na ok 350 zł.
    Niestety nie mieli z dłużnikiem zawartej żadnej umowy na dostawę materiałów,
    tylko same faktury, więc sad przekierowal sprawę z postepowania nakazowego na
    postepowanie zwykle (jako to sie fachowo nazywa to nie wiem). Sąd wysłał im
    kwitek, że wobec tego maja uzupełnić wpis o kwotę 1200 zł. Firma tej wpłaty
    nie dokonała, a termin zaplaty wpisu upłynął 24 stycznia 2005. W międzyczasie
    pozwany wplacił część kwoty. No i co teraz robic? Wpłacać ten wpis (czy to
    jeszcze jest sens, skoro minął termin)? Napisać kolejny pozew z mniejszą
    kwotą, powołać się na poprzenią sprawę i wpłacić mniejszy wpis? Czy czekać aż
    sąd odeśle dokumenty (jeszcze tego nie zrobił)? Firma i tak chce tego
    dłużnika pozwać, bo to wszystko za dlugo trwa.
    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    Klaudia

  • 2. Data: 2005-02-16 09:31:31
    Temat: Re: nieopłacony wpis sadowy
    Od: stern - biuro <s...@p...net.pl>

    klaudia wrote:
    > Witam, znajoma ma taki problem, jest księgową której nagle przyszło zająć się
    > sprawami prawniczymi, bo ich prawniczka z dnia na dzień odeszła i nie
    > przekazała spraw, a ona totalnie nie wie co robić.

    a to nie jest problem szefa?
    nie może powiedzieć, żeby sobie szef kogoś wynajął?

> [...]
    > pozwany wplacił część kwoty. No i co teraz robic? Wpłacać ten wpis (czy to

    nie ma sensu

    > Napisać kolejny pozew z mniejszą
    > kwotą, powołać się na poprzenią sprawę i wpłacić mniejszy wpis?

    można i tak

    > Czy czekać aż
    > sąd odeśle dokumenty (jeszcze tego nie zrobił)?

    a w sądzie są oryginały czy kopie?

    > Firma i tak chce tego
    > dłużnika pozwać, bo to wszystko za dlugo trwa.
    > Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

    jak tak o tym piszesz to ta sprawa jest - jak się zdaje - zupełnie
    bezproblemowa. Ale polecałbym kontakt z adwokatem inny niż wirtualny.

    pozdrawiam
    --
    Biuro Doradztwa Prawnego
    http://bdp.e-wro.com

  • 3. Data: 2005-02-16 09:55:25
    Od: "klaudia " <k...@g...pl>

    stern - biuro <s...@p...net.pl> napisał(a):

    > a to nie jest problem szefa?
    > nie może powiedzieć, żeby sobie szef kogoś wynajął?

    szef wierzy że ona umie wszystko i da sobie ze wszystkim radę, i ani mu w
    głowie wynajmować kogoś innego i płacić innym ;) ale to już inny problem.

    > można i tak

    a jak można jeszcze inaczej?

    > a w sądzie są oryginały czy kopie?

    w sądzie sa kopie potwierdzone "za zgodność"

    > jak tak o tym piszesz to ta sprawa jest - jak się zdaje - zupełnie
    > bezproblemowa. Ale polecałbym kontakt z adwokatem inny niż wirtualny.

    Mhm, chyba będzie trzeba tak zrobić. Po prostu na szybko potrzebna była rada
    jak z tego wybrnąć. Dzięki.

    Klaudia

  • 4. Data: 2005-02-16 13:29:33
    Od: stern - biuro <s...@p...net.pl>

    klaudia wrote:

    > szef wierzy że ona umie wszystko i da sobie ze wszystkim radę, i ani mu w
    > głowie wynajmować kogoś innego i płacić innym ;) ale to już inny problem.

    pytanie: Jak szef przegra to kogo obwini? siebie?

    > a jak można jeszcze inaczej?

    miałem na myśli, że dałoby się może uznać, że dłużnik wpłacając część
    uznał całe roszczenie i dostać nakaz w nakazowym.
    Ale do tego trzeba zerknąć w papiery, i przelew.

    > w sądzie sa kopie potwierdzone "za zgodność"

    to nie musiscie czekać na zwrot

    > Mhm, chyba będzie trzeba tak zrobić. Po prostu na szybko potrzebna była rada
    > jak z tego wybrnąć. Dzięki.

    proszę

    --
    Biuro Doradztwa Prawnego
    http://bdp.e-wro.com

  • 5. Data: 2005-02-16 16:00:32
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Sąd wysłał im
> [...]
    międzyczasie
    > pozwany wplacił część kwoty. No i co teraz robic? Wpłacać ten wpis (czy to

    mozna wplacic po terminie. wtedy sad potraktuje pozew jako wniesiony w dacie
    tej wplaty, a nie w pierwotnej dacie wniesienia ( ma skutki np. przy
    przedawnieniu etc.)

    radze teraz wplacic calosc ( o to o ile was wzywaja ) i od razu ograniczyc
    w czesci zadanie pozwu o kwote wplacona przez dluznika. wpis - caly - zwroci
    wam pozniej pozwany, poniewaz wplacil po wytoczeiu powodztwa

    nie ma sensu wnosic kolejnego pozwu, czekac na zwrot tego 1/4 wpisu etc.
    albowiem wydluzy to wszystko.

    konrad

  • 6. Data: 2005-02-16 17:47:38
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Konrad vel Legislator napisał(a):
> [...]
    > w czesci zadanie pozwu o kwote wplacona przez dluznika. wpis - caly - zwroci
    > wam pozniej pozwany, poniewaz wplacil po wytoczeiu powodztwa

    po? :)

    KG

  • 7. Data: 2005-02-16 20:23:56
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > po? :)

    no fakt. myslalem, ze bylo po nakazie...

    ok w takim wypadku ograniczyc, wplacic calosc, a reszte sad zwroci

    konrad