eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoniekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić? › Re: niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można zrobić?
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niekorzystna zmiana w abonamencie tel - czy coś w tej sprawie można
    zrobić?
    Date: Thu, 05 Sep 2013 14:31:24 +0200

    W dniu 05.09.2013 10:21, n...@g...com pisze:

    > 2. Około 15 sierpnia coś mnie podkusiło i telefonicznie zmieniłem abonament
    > (sam abonament, bez telefonu), na proFirma.

    Ktoś cię zmuszał? Diabeł opętał?

    Czy po prostu popełniłeś błąd?

    > 3. Karta z tym abonamentem została włożona do smartfona i na parę dni
    > dostało go dziecko.

    Pytania jak wyżej.

    > 4. Efekt jest taki, że po zalogowaniu się do panelu konta oczom moim ukazał
    > się dość pokaźny rachunek (~600 PLN) za transmisję internetową, która była
    > wynikiem cyklicznego łączenia się smartfona z internetem oraz ściągnięcia
    > około 300MB danych.

    A instrukcję obsługi przeczytałeś?

    > W nowym abonamencie telefon mógł ściągać dane, jednocześnie nie była
    > włączona żadna usługa związana z transmisją danych przez co była to
    > wyjątkowo droga "zabawa".

    Cóż, chciałeś się bawić, to teraz płać.

    > 5. 2 dni temu gdy tylko się zorientowałem zadzwoniłem do BOK i po
    > poradzie w BOKu złożyłem reklamację i czekam,

    Reklamację na co? Wybrałeś taki a nie inny abonament, miałeś włączone
    łączenie się z internetem - opłata się należy.

    [ciach]

    > Sprawa jest o tyle (dla mnie skomplikowana), że dane były przesyłane,
    > a stary abonament na to by nie zezwalał. Jeśli więc doszłoby do
    > uznania zmiany warunków umowy za nieskuteczne - to jak rozliczyć
    > tę transmisję danych skoro nie mogła mieć miejsca.

    Normalnie, jak za bezumowne korzystanie z usługi. Czyli wg najwyższej
    stawki.

    > Żebyśmy mieli jasność. Nie uchylam się od płacenia, ale czuję się
    > ewidentnie nabity w butelkę,

    Ale przez kogo? Ktoś cenniki przed tobą ukrywał? Utajnił instrukcję
    obsługi telefonu?

    > na innym numerze mam włączoną transmisję danych, ale 300 MB
    > kosztuje mnie ~10 PLN a nie 600. Co gorsza w tym konkretnym
    > przypadku działam jako przedsiębiorca i nie mogę liczyć na pomoc
    > UOKiK lub UKE.
    >
    > Proszę o poradę co w tej sytuacji począć

    Na początek weź pod uwagę, że jeśli wpisywałeś to w koszta a dałeś
    dziecku, to operator - jeśli będzie złośliwy - może zrobić donos i
    będziesz miał niezłą przeprawę z fiskusem.

    A na przyszłość, jeśli sam masz problem z tego typu zagadnieniami,
    konsultuj się z jakimś fachowcem, który sprawdzi ci twój abonament,
    wymieni plusy, minusy i pułapki oraz pomoże ci prawidłowo skonfigurować
    urządzenie.

    Ja jak czułem się niepewny w kwestii wymiany rozrządu to oddałem
    samochód do zaufanego mechanika. Fakt, musiałem zapłacić za robociznę,
    ale zaoszczędziłem czas i nerwy. A na dłuższą metę także pieniądze.