  • 1. Data: 2004-03-24 11:20:37
    Temat: niebieskie znaki inwalidzkie
    Od: "grzegorz" <g...@e...com>

    mam pytanie, czy niebieski znak inwalidzki namalowany na parkingu
    supermarketu jest zgodny z kodeksem drogowym?

    dodam, ze na parkingach innych supermarketow wyglada to tak, ze oprocz
    namalowanego na bialo znaku, stoi pionowy znak z znakiem inwalidzkim i z
    napisem "parking dla inwalidow"

    natomiast w supermarkecie o ktory mi chodzi, jest tylko namalowany poziomy
    znak, koloru ciemno niebieskiego, ktorego praktycznie nie widac przy mokrej
    nawierzchni lub po zmorku. pionowych znakow brak.

    grzegorz

  • 2. Data: 2004-03-24 13:01:32
    Temat: Re: niebieskie znaki inwalidzkie
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <g...@e...com>
    napisał w wiadomości news:c3rr17$a6e$1@nemesis.news.tpi.pl:
    > mam pytanie, czy niebieski znak inwalidzki namalowany na parkingu
    > supermarketu jest zgodny z kodeksem drogowym?

    zauważyć to i tak parkuje na miejsach dla inwalidów nie patrząc czy ktoś
    inny miejsca potrzebuje czy nie (patrz: Carefur Bemowo)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2004-03-24 13:27:59
    Od: "castrol" <c...@w...chello.pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości

    > parkuje na miejsach dla inwalidów nie patrząc czy ktoś
    > inny miejsca potrzebuje czy nie (patrz: Carefur Bemowo)

    mam nadzieje ze predzej czy pozniej sie natniesz i dostaniesz mandat.

    Denerwuja mnie osoby - swiete krowy ktore nie patrzac na innych np na
    miejsca dla inwalidow, ktorzy majac wyznaczone miejsca, w kinie siadaja
    gdzie im wygodnie - np jak jest wiekszsosc biletow sprzedanych i zostaja
    tylko w pierwszych rzedach to zawsze dochodzi do niemilych sytuacji bo ktos
    zajal komus miejsce

    Nie po to ktos robi miejsa dla inwalidy zeby postronna osoba je zajmowala bo
    mu tak wygodnie, bo ma blizej do sklepu

    Ja np nigdy nie parkuje na miejsu dla inwalidy bo zdaje sobie sprawe ze jak
    bede robic zakupy to ktos moze chciec tam zaparkowac

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 4. Data: 2004-03-24 13:36:27
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "grzegorz" <g...@e...com> napisał:

    >mam pytanie, czy niebieski znak inwalidzki namalowany na parkingu
    >supermarketu jest zgodny z kodeksem drogowym?
    Wzory znaków i ich znaczenie znajdziesz w rozp. ws znaków (stopka)

    >stoi pionowy znak z znakiem inwalidzkim i z napisem "parking dla inwalidow"
    Nie ma takiego znaku :-) Pewnie masz na myśli tabliczkę do znaku.
    Dodam, że kierowca ma się stosować to znaków drogowych, a nie
    tabliczek, które same nie posiadają znaczenia.

    Artur Golański

  • 5. Data: 2004-03-24 13:40:27
    Od: "grzegorz" <g...@e...com>

    Użytkownik "castrol" <c...@w...chello.pl> napisał w wiadomości

    > Nie po to ktos robi miejsa dla inwalidy zeby postronna osoba je zajmowala
    bo
    > mu tak wygodnie, bo ma blizej do sklepu

    Stanalem tam, bo nie widzialem znaku. Ciemno granatowy znaczek namalowany na
    asfalcie przy deszczowej pogodzie i po zmroku zlewa sie i jest niewidoczny.
    Mozna go zobaczyc, jak sie stanie przed tym miejscem i wyjdzie sie przed
    maske i obada to przy zapalonych swiatlach ;)

    Pozdr,
    Grzegorz

  • 6. Data: 2004-03-24 21:48:40
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "grzegorz" <g...@e...com> napisał w wiadomości
    > mam pytanie, czy niebieski znak inwalidzki namalowany na parkingu
    > supermarketu jest zgodny z kodeksem drogowym?

    Proponuję postawić inne pytanie:
    Czy znaki drogowe obowiązują na terenie prywatnym? W końcu teren
    parkingowy supermarketu, to nie jest droga publiczna.
    I tak na marginesie: czy supermarket ma prawo stawiać normalne
    znaki? Pamiętam, że kiedyś na drodze osiedlowej stał znak "zakaz
    wjazdu droga jednokierunkowa" z tym, że był on na białej prostokątnej
    tablicy z podpisem A.O. ....

    Alek

    P.S. Adres ze stopki postu Artura, której nie było:
    http://artgola.webpark.pl/kodeks/index.html

  • 7. Data: 2004-03-25 08:53:22
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Alek" <a...@A...onet.pl> napisał:

    >Czy znaki drogowe obowiązują na terenie prywatnym? W końcu teren
    >parkingowy supermarketu, to nie jest droga publiczna.
    Dlaczego nie ? Skoro każdy może tam wjechać i temu właśnie służy, to
    jest to droga publiczna, przynajmniej na czas jej udostępnienia przez
    właściciela.

    >czy supermarket ma prawo stawiać normalne znaki?
    Właściciel terenu, tak i aby znaki były obowiązujące, to właśnie muszą
    być te "normalne", zgodne z rozporządzeniem :-)

    >P.S. Adres ze stopki postu Artura, której nie było:
    >http://artgola.webpark.pl/kodeks/index.html
    Dzięki - rzeczywiście pominąłem.

    Artur Golański

  • 8. Data: 2004-03-26 08:22:35
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Dodam, że kierowca ma się stosować to znaków drogowych, a nie
    > tabliczek, które same nie posiadają znaczenia.

    Nie doczytałeś.
    Już w pierwszym paragrafie rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów
    drogowych masz:
    4. Napis lub symbol umieszczony na tabliczce pod znakiem drogowym stanowi
    integralną część znaku.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 9. Data: 2004-03-26 09:20:54
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Leszek" <l...@b...fm> napisał:

    >Nie doczytałeś.
    Tak nisko mnie cenisz ?
    Mało razy miałeś okazje przekonać się, że wiem o czym piszę ?

    >stanowi integralną część znaku.
    Nie pisałem "do znaku + tabliczki", ale do tabliczki !
    Samej tabliczki, a jest to nagminny błąd oznakowania (na słupku
    umieszczona jest jedynie tabliczka T-29, bez ZNAKU np. D-18).

    Artur Golański