    From: cranky <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niebieski olej napędowy
    Date: Sun, 15 Mar 2009 19:45:12 +0100

    Dnia Thu, 5 Mar 2009 15:04:01 +0100, Czabu napisał(a):

    > Zorientuj się trochę w temacie a potem się wypowiadaj. Opał ma więcej
    > znieczyszczeń? Totalna bzdura.
    > Niektóre normy są znacznie bardziej wyśrubowane dla opału niz zwykłego oleju
    > napędowego.
    >
    > Pozdrawiam
    > Czabu
    Mam wyniki badań opałówki i napędówki z petrochemii. Wiem jakie ma
    parametry - porównywałem. Wiem też co pozostaje po przefiltrowaniu opału
    przez bardzo brobny filtr (nie żadne sitka). Temperatura zapłonu, wartość
    energetyczna itp są identyczne. Zanieczyszczeń mechanicznych o określonej,
    bardzo niskiej gradacji badanie nie obejmuje. Po 2 miesiacach osiadają na
    dnie zbiornika (nie, plastikowy zbiornik nie rdzewieje). Dla pompy ursusa
    to może nie problem, dla piezoelektrycznych zaworków common rail'a to
    morderstwo.