    From: "kicur" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nie odebrany polecony z potwierdzeniem odbioru...
    Date: 6 Dec 2004 01:50:54 +0100

    > A w wyrokach zaocznych co Ci się nie podoba?
    > Z uznawaniem za doręczony też tak prosto nie jest.

    Faktycznie, to prawda, że pod pewnymi warunkami nie odebranie listu jest
    równoznaczne z... odebraniem listu! Sam to kiedyś przećwiczyłem (dość
    nieświadomie, bo mnie długo nie było) - był list z urzędu za potwierdzeniem
    odbioru, wysłali go raz, nie odebrałem (2 awiza), ale po drugim identycznym
    razie (przeglądałem potem akta sprawy - administracyjnej) uznano list za...
    doręczony!!
    Więc tak jest na pewno - choć nie jestem w stanie zacytować jaki to przepis....?
    Pozdrawiam:)