    From: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nie nadziwdze KRS
    Date: Wed, 20 Oct 2004 09:27:07 +0200

    On 10/19/2004 4:54 PM, c3po wrote:

    > na przyszłość proponuje oddać te sprawy specjaliście - prawnikowi, a nie
    > samemu przekonywać sąd że jest się mądrzejszym od niego. nie pisz że pracują
    > tam sami debile bo oni wiedzą jak wypełnić wniosek żeby nie składać go
    > trzeci raz...
    > wyrazy ubolewania...

    Zdarza się, że prawnik specjalista przeciera oczy ze zdziwienia, gdy
    zobaczy decyzję sądu rejestrowego; mój prawnik powiedział mi wprost, że
    nie jest wazne jakie jest prawo, wazne jaka jest praktyka.

    Zdaniem sądu rejestrowego własciwego miejscowo dla mojej firmy (Gdańsk)
    prokurent nie może sam robic cokolwiek, tzn. zawsze wymaga współdziłania
    z członkiem zarządu.
    Pytanie po co w takim razie prokurent (specyficzny pełnomocnik) skoro
    udzielający pełnomocnictwa musi zawsze współdziałać z tym , komu udziela
    pełnomocnictwa - dla towarzystwa?
    Zdaniem tego samego sądu podwyższenie kapitału wymaga osobno, aktem
    notarialnym podwyższenia i osobno, z podpisem notarialnie poswiadczonym
    (co, gdyby interpretowac literalnie zapisy ustawowe również wymaga aktu)
    faktu objecia podwyższonego kapitału. Sąd nie zażądał dwóch aktów
    notarialnych zdając sobie zapewne sprawę z absurdalności sytuacji.
    Rzecz dotyczy oczywiście jednoosobowej z o.o. ze wspólnikiem, jako
    jedynym cz.z.

    Praktyczne porady: gdy chce się by wniosek był rozpatrzony natychmiast,
    wystarczy go nie opłacić - rozpatrywany jest zwykle następnego dnia,
    oczywiście negatywnie, ze względu na brak opłaty. Jest to jednak dowód
    na to, że jak sie chce, to mozna.

    Natomiast inicjatorowi watku poleciłbym nie odwoływanie się, lecz
    zastosowanie do zaleceń, warto porozmawiac z sędzią, grzecznie, z prośba
    o poradę (durnowaty wygląd obywatela jest tu pomocny). Warto też zwrócic
    uwagę, czy w "punkcie podawczym" stoi w wazonach dużo kwiatów ciętych -
    jeżeli tak, to należy zapytać samego siebie, dlaczego moje tam jeszcze
    nie stoją.

    Tryb odwoławczy ma to do siebie, że jest bezterminowy, więc oczekiwana
    zmiana "się zawiesi".

    Nie napisałbym, że w sądach pracują debile, bo debilizm, to b. ciężka
    przyadłość i nikt, kogo dotyczy nie dostałby pracy w sądzie.
    Natomiast, jak wszędzie pracują tam także ludzie bez zawodowego
    przygotowania, także pragnacy emocjonalnego rewanżu na przedsiebiorcach
    i mecenasach w garniturach od Armaniego i z Rolexami - o ile mecenas nie
    ma tzw. "wejść" to jego udział w wypełnianiu formularzy może być
    okolicznością obciążającą.

    Pzdr: Catbert