  • 1. Data: 2002-04-11 17:48:15
    Temat: nie dostalem wizy usa- co mozna zrobic
    Od: "ViZi" <v...@p...onet.pl>

    nie dostalem wizy, poprostu konsul nie popatrzyl nawet na moje podanie,
    powiedzial tylko nie.
    Jestem studentem drugiego roku elektrotechniki na AGH, dziennie, ciagne
    rowniez dodatkowe przedmioty z telekomunikacji, lecz nic z tego konsul nic o
    tym nie wie, nie pytal!
    Mam rodzine w USA, dostalem zaproszenie, nik tez go nie ogladal.
    Rodzina to ciocia, kuzyni, mieszkaja tam ponad 20 lat, nic to nie pomoglo.
    Nie wiem czy moge cos zrobic?
    moze jakies odwolanie? nic na ten temat nie wiem, czy da sie cos zrobic?
    chcialem jechac na te wakacje.
    prosze o pomoc!
    dzieki.

  • 2. Data: 2002-04-11 19:44:24
    Temat: Re: nie dostalem wizy usa- co mozna zrobic
    Od: "zbyszek9" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik ViZi <v...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a94i78$hrm$...@g...uci.agh.edu.pl...
> [...]
    > Nie wiem czy moge cos zrobic?
    > moze jakies odwolanie? nic na ten temat nie wiem, czy da sie cos zrobic?
    NIC - ja też nie dostałem .
    Ale możesz napisać skargę do tego Cimoszewicza czy jak mu tam
    i zapytać dlaczego amerykanin nie musi pełzać w konsulacie
    po wizę do Polski .
    Wydaje mi się , że kolejne polskie władze za bardzo
    liżą dupe ameryce .

  • 3. Data: 2002-04-11 19:52:54
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "ViZi" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pomoglo.
    > Nie wiem czy moge cos zrobic?
    > moze jakies odwolanie? nic na ten temat nie wiem, czy da sie cos

    Wymieniłeś właśnie powody dla których nie otrzymałeś wizy.
    Przykre, ale musisz próbować innym razem.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 4. Data: 2002-04-11 20:15:25
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Stanisław Pikul"

    > Wymieniłeś właśnie powody dla których nie otrzymałeś wizy.
    > Przykre, ale musisz próbować innym razem.

    no wlasnie - twoje powody zeby tam jechac sa jednoczesnie
    powodem do obaw konsula, ze moze nie bedziesz chcial
    zbyt szybko wracac :-))
    *** blad ***

  • 5. Data: 2002-04-12 08:22:24
    Od: "Czaplewski" <s...@p...com>

    Przychodzi facet do konsula po wizę.
    Konsul pyta : pracujecie
    Odp. nie
    Konsul : macie samochód
    Odp. nie
    Konsul : macie mieszkanie
    Odp. nie
    Konsul : chcecie wiec na czarno pracowac
    i odmówił wizy

    Drugi facet w kolejce wszystko usłyszał i podchodzac po nim do konsula
    zaczal odpowiadac :
    Konsul pyta : pracujecie
    Odp. tak, mam własną firme, swietna prosperity
    Konsul : macie samochód
    Odp. tak, mercedesa nowiutkiego
    Konsul : macie mieszkanie
    Odp. tak, własnie kupiłem domek jednorodziny i pokazuje mu zdjecie
    Konsul : to po co wam do Ameryki
    i odmówił wizy

    aaa_ / scorpio

  • 6. Data: 2002-04-12 11:47:38
    Od: "Carlosky" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ViZi" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > nie dostalem wizy, poprostu konsul nie popatrzyl nawet na moje podanie,
    > powiedzial tylko nie.

    ciesz sie, ze nie zawrocil cie oficer emigracyjny na lotnisku w stanach...
    tez tak sie zdarza, i nie ma dyskusji, wracasz sobie tego samego dnia do
    PL...
    i nikt nie musi podawc zadnych powodow.....

    carlosky
    *********************************
    Skydive & Altitude & FreeFly

  • 7. Data: 2002-04-13 11:52:36
    Od: "Piotr Skaba" <s...@p...nospam.onet.pl>

    Użytkownik "Czaplewski" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    A ja znalazlem cos takiego:
    Za SSI (www.korba.pl)

    "ZMIANY WYDAWANIA WIZ STUDENCKICH NA POBYT W USA
    Kraj
    Zaostrzyly sie przepisy dotyczace wydawania wiz studenckich na pobyt
    w Stanach Zjednoczonych. Wprowadzenie nowych zasad przez amerykanski
    Immigration and Naturalization Office jest czescia reformy, ktora ma
    zabezpieczyc obywateli USA przed atakami terrorystycznymi. - Osoba
    zamierzajaca podjac nauke w USA, musi najpierw otrzymac wize studencka
    w kraju zamieszkania. Do tej pory osoby mogly sie ubiegac o wize
    studencka dopiero po przyjezdzie do USA i rozpoczeciu nauki. Nie
    bedzie
    mozna takze ubiegac sie o zmiane wizy turystycznej lub biznesowej na
    studencka w trakcie pobytu w Stanach Zjednoczonych. Zmiana bedzie
    mozliwa
    w konsulacie USA kraju stalego zamieszkania - poinformowano SSI w
    biurze
    prasowym Ambasady USA w Polsce. Osobom z wizami turystycznymi
    i biznesowymi dotychczas standardowo przyznawano prawo do
    szesciomiesiecznego pobytu w USA. Teraz to sie zmieni - do dokumentow
    wstemplowany bedzie czas, na jaki dana osoba chce pozostac w Ameryce,
    maksymalnie szesc miesiecy. Wiekszosc terrorystow, ktorzy brali udzial
    w zamachach na USA 11 wrzesnia 2001, byla studentami.
    (sk)"

  • 8. Data: 2002-04-13 19:35:20
    Od: "Piotr Skaba" <s...@p...nospam.onet.pl>

    Oczywiscie to ja napisalem porzedni post,
    Przepraszam, zle wycialem :)

    --
    Piotr Skaba
    s...@p...onet.pl