  • 21. Data: 2006-09-15 16:37:04
    Temat: Re: nazwisko po slubie (myslnik lub bez)
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > To chyba jednak cos z Thunderbirdem:
    > http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl
    .soc.prawo&tid=1238292&pid=1238340&MID=%3Cop.tfxe44q
    ca2iefb%40sempron%3E

    W Operze (ten link) tak samo jak w czytniku, więc to wina Twojego
    programu pocztowego w Operze.

    --
    Kaja

  • 22. Data: 2006-09-15 17:37:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.tfxcyg06a2iefb@sempron Jasko Bartnik
    <j...@g...pl> pisze:

    > Potwierdze tylko, ze 'łącznik' i 'myślnik' to dwie zupelnie rozne rzeczy
    > ... nawet w moim edytorze tekstu mozna wybrac, o ktore chodzilo
    > stawiajac znak '-'. Lacznik jest krotszy i ma za zadanie laczyc dwa
    > czlony. Myslnik robi przerwe lub wtracenie i - graficznie - jest
    > dluzszy :)
    Tzw. łącznik (właściwa nazwa - dywiz) to znak służący w typografii do
    łączenia wyrazów dwu- i wieloczłonowych (również nazwisk), jako znak łamania
    wyrazu podczas jego przenoszenia oraz jako znak operacji odejmowania.
    Bywa także używany jako bullet (wyróżnik).
    Tzw. myślnik jest od niego dłuższy i wystepuje w dwóch postaciach. Półpauzy
    (krótszej) i pauzy (dłuższej).
    Więcej informacji łatwo uzyskać wpisując w googla termin "dywiz".

    Jotte

  • 23. Data: 2006-09-15 18:45:04
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):
    > Zainstalowalem wlasnie 5 roznych czytnikow ... i tylko
    > Thunderbird wsysa ta spacje i enter przed sygnaturka ... 40tude, XNews,
    > Agent, Outlook i Gravity dzialaja jak trzeba. A opera daje sygnaturke
    > automatycznie. Ale to nie ta grupa ... przenioslem sie na pl.test
    >
    > --Pozdrawiam,
    > Jasko Bartnik

    Może używasz łączników zamiast myślników? :)

    Andrzej

  • 24. Data: 2006-09-15 20:01:55
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 15-09-2006 o 18:37:04 Kaja <k...@n...ma.wp.pl> napisał(a):

    .soc.prawo&tid=1238292&pid=1238340&MID=%3Cop.tfxe44q
    ca2iefb%40sempron%3E

    > W Operze (ten link) tak samo jak w czytniku, więc to wina Twojego
    > programu pocztowego w Operze.

    Dziwne rzeczy sie dzieja. W sumie u mnie tak samo sygnaturka wyglada tu:
    http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?group=pl
    .soc.prawo&tid=1238292&pid=1238340&MID=%3Cop.tfxe44q
    ca2iefb%40sempron%3E
    jak i tu:
    http://images2.fotosik.pl/164/38f234e81c27b1bc.gif
    oraz tu:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/241de
    fa350748e56

    Wszedzie sa dwa myslniki (a moze i laczniki i dlatego sie wlasnie rypie
    ... jak juz ajt slusznie zauwazyl), spacja i przerzucenie do nowej
    linijki. Opera robi to z automatu a wszystkie czytniki poza Thunderbirdem
    ladnie odcinaja sygnaturke przy odpowiadaniu na post. A moze to cos wiecej
    niz zle ustawienie przegladarki/czytnika ... moze jakis problem z
    kodowaniem znakow.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 25. Data: 2006-09-15 22:15:22
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Tomasz Gasecki wrote:
    > Witam,
    >
    > dowiedzialem sie dzis w USC ze nazwisko dwuczłonowe MUSI być z myslnikem i
    > NIE MA innej mozliwosci.

    A po cholere jej to dwuczłonowe.
    Same kłopoty z tym są później.

  • 26. Data: 2006-09-15 22:17:04
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Tomasz Gasecki wrote:

> [...]

    może z wyjątkiem gramatyki języka polskiego.

  • 27. Data: 2006-09-15 22:21:45
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Henry (k) wrote:

    > Przy okazji możesz wypomnieć ludkom w USC że nazwisko nie może
    > być z myślnikiem i poleć jakiś podręcznik gramatyki ;-)

    i na wzajem

    http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629538

  • 28. Data: 2006-09-15 22:25:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eef91s$k2a$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> pisze:

    > i na wzajem
    Nawzajem pisze się razem a w wyrazach (w tym nazwiskach) dwuczłonowych nie
    stosuje się myślnika.

    Jotte

  • 29. Data: 2006-09-15 22:48:50
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 16-09-2006 o 00:17:04 witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    napisał(a):

    > może z wyjątkiem gramatyki języka polskiego.

    A wtedy w chodzi w gre ustawa o jezyko polskim :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 30. Data: 2006-09-16 06:18:07
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał

    > Zaraz, zaraz...Przecież w tego entera to Ty musisz stuknąć
    > (--spacja enter).

    No właśnie nie może w niego stuknąć bo mu go zjadło. Nie ma entera, dziura
    w klawiaturze. Rozumiesz?