    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: naukowe podstawy rasizmu;)
    Date: Thu, 15 Dec 2022 20:03:05 +0100
    <tm7u99$n5u$1$Shrek@news.chmurka.net> <tm82r4$1c3o$1@gioia.aioe.org>
    <tm85k5$n5v$2$Shrek@news.chmurka.net> <tm9upr$f4o$1@gioia.aioe.org>
    <tmarkj$ge6$1$Shrek@news.chmurka.net> <tmf5ak$1v5s$1@gioia.aioe.org>
    <tmfgp4$een$1$Shrek@news.chmurka.net> <tmfo21$2nq$1@gioia.aioe.org>
    <tmfp2g$jmv$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <638b7687$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <tmftdr$jmv$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <WkRiL.2086363$qD%2.1934463@fx08.ams1>
    <tmhnvc$q9r$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <mBajL.1641800$%fx6.1380545@fx14.ams1>
    <1t5xea09kvrka.14m9v5pyzus8t$.dlg@40tude.net>
    <638e3b1a$0$561$65785112@news.neostrada.pl>
    <9f8nu7wl2v8v$.1f3bftrrhlqs7.dlg@40tude.net>

    W dniu 15.12.2022 o 17:26, J.F pisze:

    > No wiesz - wirusy maja rozmiary grubo ponizej mikrometra.
    > A jakie sa przeswity w maseczkach?

    Tym niemniej wirusy głównie "podrózują" na kropelkach wydzielin a te już
    się często na masce zatrzymają - razem z wirusami. Więc jakąś tam jednak
    skuteczność będzie to miało.

    > Gdzies na początku pandemii WHO tez sie wstrzemięźliwie wypowiadalo o
    > skutecznosci maseczek.

    Potem się tłumaczyli, że chodziło o to, że jak ludzie zaczną masowo
    maski nosić to zabraknie dla służ. "naukowy konsensus" czy jakoś tak;)

    > A - i miala powstac wielka polska fabryka maseczek.
    > Gdzie ta fabryka? A ile na nią wydano?

    Zaraz koło rozlewni szczepionek:P

    sasin - panie prezesie rozlałem wszystkie szczepionki!
    prezes - to bardzo dobrze jacku!
    sasin - no nie baldzo...

    > Ale statystycznie rzadziej.

    W zasadzie ktoś wygrzebie ile było zgonów w kategoriach <6, <18 i
    powiedzmy <45 bez chorób współtowarzyszących? Chyba już przestali
    tabelki udostępniać, ale z tego co pamiętam to poniżej 40 było między
    pół a jednym procentem ofiar. Mniej więcej na jednego jbez chorób
    wpsółistniejąch (a więc takiego co rzeczywiście umarł na kowid)
    przypadało ponad 10 innych. Także pesymistycznie wychodzi 0,1% ofiar dla
    obywateli poniżej 40. 118 tys * 0,001. 118 osób na dwa lata śmiertelnej
    pandemi... Oczywiście przykro, ale bez przesady z tym jak to młodzi
    umierali na kowid. Jakby policzyć niepełnoletnich to pewnie palców u obu
    rąk by starczyło. Lokdalny szkół i przedszkoli oraz szczepienia nie
    służyły ochronie tych dzieciaków przed śmiercią a ochronie seniorów (w
    skutek czego dzieciaki masowo... lądowały u dziadków).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!