    From: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nauczyciel mianowany a 5 lat przerwy
    Date: Mon, 13 Oct 2008 23:48:19 +0200

    > Mógł być. Nauczyciele zatrudniony jest na podst. KN w wymienionych w
    > ustawie szkołach i placówkach.
    Miałem głosu nie zabierać ale uważam, że szkoda waszej energii na moją
    osobę.
    Nie byłem nigdy nauczycielem w świetle KN.
    Choć z nauczycielami oraz z nauczaniem mam do czynienia od prawie 10 lat.
    Dokładnie to od lutego 1999r.

    > Jest takich przytłaczająca większość, ale jest i garstka innych, w których
    > nauczyciele sa zatrudnieni na podst. KP.

    > Jest jeszcze jedna kwestia. Nauczyciel za nadgodziny dostaje swoją zwykłą
    > stawkę godzinową wynikającą z zaszeregowania. Pracownik kodeksowy 50% a
    > nawet 100% więcej albo odpowiednią ilość czasu wolnego.
    Masz racje. Tyle, że pracownik administracji szkoły czy urzednik nie dostaje
    żadnego wynagrodzenia za godziny ponadnormatywne.
    Ale pracuje, bo musi. Chociaż mu nie wolno.
    Tak więc nauczyciel dostaje wynagrodzenie - z tym się zgadzam, natomiast jak
    go wcześniej określiłeś pracownik typu biurwa nie dostaje żadnego a często
    gęsto siedzi nie jedną godzinę.

    > Są nauczyciele (i to wcale niemało) których pensum wynosi więcej, nawet
    > 30h i są to godziny zegarowe, a nie lekcyjne.
    Są też tacy których pensum jest mniejsze niż 18 godzin.
    Napisałem jako pierwszy o tych 18-tu godzinach w tym wątku a to dlatego, że
    takich nauczycieli jest wg mnie najwięcej.mamy ich w podstawówkach,
    gimnazjach, i liceach. Inne wymiary mają w przedszkolach, świetlicach
    bibliotekach, w uczelniach wyższych - ale tych jest chyba mniej.

    jeszcze odnośnie godzin ponadwymiarowych których jotte tak zaciekle bronił
    że mogłoby z tego wynikach iż taka pozycja nie wystepuje w składniku
    wynagrodzeń nauczycieli.
    Dane może dla jotrego nie są zbyt reprezentatywne - dla mnie są bo zebrane z
    3 pierwszych z brzegu OP.
    godziny ponadwymiarowe to ponad 8% czasu przepracowanego w pierwszej, prawie
    12 % ( sporo ponad 11% w każdym razie w drugiej) i ponad 9% w trzeciej.
    każda z jednostek to gminy wiejsie zatrudniające od 130 do 200 nauczycieli
    na pełny etat. godzizny ponadwymiarowe zebrane z okresu styczeń - czerwiec
    2008.
    A po co to piszę? A po to żeby do joote dotarło że to jest składnik
    wynagrodzenia. Statystycznie jest to ok 10%.(czasu i prawie tyle samo
    wynagrodzenia) Nie neguję absolutnie tego czy się należy czy nie -
    przepracowali - nalezy się jak najbardziej. Neguję postawę jottego kótry
    twierdził że taki składnik wynagrodzenia może wystąpic tylko jak go sobie
    nauczyciel sam przyzna.
    No i przeciwstawiając pracę - ci którzy naliczają te wypłaty za nadgodziny
    nie dostają nic. Nie ma takiego skłądnika w szczegółowych warunkach
    wynagradzania pracowników administracyjnych (choć owszem w KP jest - ale
    jotte powinien wiedzieć kiedy co się stosuje). Nic również nie dostają za to
    że się szkolą. Swojego prywatnego czasu poświęconego na szkolenia nawet do
    głowy by im nie przyszło wliczać do czsu pracy. podobnie szkolenia
    zorganizowane. Ponadgodziny pracy które z tego wynikaja po prostu wynikają.
    Są bezpłatne. U nauczycieli jest inaczej, bo czas pracy poświęcony na
    samodoskonalenie jest wliczany do czasu pracy nauczyciela( czyli tych 40
    godzin które wynikają z KN). Ktoś mi wytłumaczy skąd są takie różnice w
    rozliczaniu czasu pracy ?

    No i jeszcze jednna informacja zwłaszcza dla jottego ale i dla Tristana.
    Dziś będąc w jakiejś tam szkole przyszła nauczycielka emerytowana która
    swoją droga ma pół etatu ( znaczy 9 godzin). jej tekst to:
    "15 lat pracowałam na 1,5 etatu czasem nawet na ponad 2" - to wynikło z
    zupełnie innej rozmowy.
    Tristan - więc da się - nie mówię o jakości nauczenia a jedynie o zasobności
    portfela. Nie znam wogóle kobity -ala sprawdziłem - faktycznie przez
    ostatnie 5 lat miała conajmniej 1,5 etatu - dla jasności nawet nie wiem
    czego uczyła.
    Jotte - jak widzisz występują takie przypadki.

    I na koniec najlepsze. Ta emerytowana nauczycielka to nauczycielka
    dyplomowana. Wygłosiła tekst że całe życie brała pensję i musiała ją
    traktować jako zapomogę( bo była tak niska). To teraz niech ktoś się postawi
    w sytuacji księgowej która jakby nie patrzył uczyła się tyle samo lat a
    bierze 1300 brutto plus wysługa.I słucha tej nauczycielki. A nauczycielka
    przez dwa lata miała bodajże 32 godz. tygodniowo. Jej pensja zbliżona jest
    do skarbnika gminy w której ta sytuacja ma mjesce. Czy to jest normalne? Czy
    da się jakoś porównac odpowiedzialność skarbnika do odpowiedzialności takiej
    nauczycielki ?

    nieobecnie pozdrawiam

    --
    PawełJ