    From: "b3lf3r" <r...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: naruszenie dóbr osobistych na stronie www (długie)
    Date: Tue, 09 Mar 2004 06:15:28 GMT

    news:c2io5c$oco$7@news.onet.pl...

    > Pewnie chodzi mu o naruszenie prawa do wizerunku,

    Faktycznie w przypadku jednego zdjęcia łatwiej udowodnić naruszenie prawa do
    wizerunku
    lecz prawdopodobnie wykonano całą serię zdjęć a jedynie jedno z nich zostało
    opublikowane

    wykonano też podobno kilkanaście sekund filmu przy pomocy tel komórkowego
    (tego nie udowodniłem)
    a to już jest oczywiście nieco grubsza sprawa

    > ale ja bym w tym sięraczej nie kierował, bo to bardzo śliska sprawa.
    > Wyrok sądu niepewny, a konsekwencje moralne i społeczne związane
    > z nadszarpniętym wizerunkiem w wypadku przegranej spore.

    A co jeśli zdjęcie zostało elektronicznie zmodyfikowane w sposób naruszający
    moją godność, i dopiero opublikowane?

    Autor zdjecia nie mógł go opublikować bez mojej pisemnej zgody (o tym mówu
    ustawa o prawie autorskim...) i nie można tu mówić że zdjęcie zostało
    wykonane w związku z wykonywanym przeze mnie zawodem tylko dlatego że
    wykonano je podczas mojej pracy...
    Jestem pewien, iż moja praca dydaktyczna jest chroniona przed
    nieautoryzowanym zwielokrotnianiem przy pomocy urządzeń audio i
    wideogramowych.
    Konkretne przepisy zacytuję niedługo... muszę sie tylko przekopać przez
    kilka ustaw.

    Pozdrawiam serdecznie
    Rafał