    From: "wsm" <w...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: naruszanie terenu prywatnego
    Date: Sun, 3 Jul 2005 13:59:20 +0200

    news:da8duc$cv9$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "wsm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

    > terenu
    >
    > Wystarczy cokolwiek, co będzie jednoznacznie wskazywać osobie postronne,
    > że właściciel nie życzy sobie intruzów. [...]
    Tak na marginesie.
    Mój znajomy kupił kiedyś starą zagrodę na wsi ze zgnitym i zwalonym płotem
    wokoło - teren był więc otwarty. Pozostała jedynie furtka w dobrym stanie.
    Opowiadał mi, że gdy były kłopoty z wodą w okolicy, a w jego studni wciąż
    była, sąsiedzi pytali o pozwolenie pobierania wody do wiader. Gdy
    przychodzili - mimo, że nie było płotu, nikt nie szedł do studni inaczej niż
    ścieżką przez furtkę, nadając drogi. Taka była kiedyś siła poszanowania
    własności cudzego terenu wśród ludzi na wsi.
    WSm