  • 1. Data: 2007-05-17 11:57:21
    Temat: napisy.org i inne
    Od: Jaruś <j...@g...com>

    Witajcie,
    w związku z doniesieniami prasowymi o zamknięciu vortalu napisy.org
    proszę jakiegoś prawnika (lub osobę obeznaną) o odpowiedź na pytanie:
    dlaczego i na jakiej podstawie prawnej policja zamknęła ową stronę?

  • 2. Data: 2007-05-17 13:19:08
    Temat: Re: napisy.org i inne
    Od: Sebcio Łastowski <s...@n...com>

    Jaruś pisze:

    > w związku z doniesieniami prasowymi o zamknięciu vortalu napisy.org
    > proszę jakiegoś prawnika (lub osobę obeznaną) o odpowiedź na pytanie:
    > dlaczego i na jakiej podstawie prawnej policja zamknęła ową stronę?

    Na podstawie ustawy o ochronie praw autorskich; napisy do filmu są jego
    składnikiem i podlegają identycznej ochronie. Tłumaczenie niczego tu nie
    zmienia, rozpowszechnianie napisów i ich tłumaczeń jest tak samo
    bezprawne jak rozpowszechnianie samych filmów.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio Łastowski * Gdańsk, PL

  • 3. Data: 2007-05-17 14:22:55
    Od: Brzezi <u...@e...net.pl>

    czw, 17 maj 2007 o 15:19 GMT, Sebcio Łastowski napisał(a):

> [...]
    > zmienia, rozpowszechnianie napisów i ich tłumaczeń jest tak samo
    > bezprawne jak rozpowszechnianie samych filmów.

    A co z napisami tworzonymi ze sluchu?

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@e...net.pl ][ ]
    [ Ekg: #3781111 ][ Your fault -- core dumped ]

  • 4. Data: 2007-05-17 14:36:28
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Brzezi napisał(a):

    > A co z napisami tworzonymi ze sluchu?

    uwazasz ze gdybys zakupil ksiazke pottera w wersji audio w wersji
    angielskiej, to bys mogl to ze sluchu przetlumaczyc i rozpowszechniac w
    polsce ?

    P.

    --
    "W dniu radosnym zmartwychwstania niechaj układ Cię osłania. Niech Cię
    czeka samo dobro, niech los strzeże Cię przed Ziobrą, niech Cię CBA nie

  • 5. Data: 2007-05-17 15:22:21
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > zmienia, rozpowszechnianie napisów i ich tłumaczeń jest tak samo
    > bezprawne jak rozpowszechnianie samych filmów.

    Art. 2. 1. Opracowanie cudzego utworu, w szczególności tłumaczenie, przeróbka,
    adaptacja, jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku dla prawa do utworu
    pierwotnego

  • 6. Data: 2007-05-17 15:29:58
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 17 May 2007 17:22:21 +0200, Tomasz napisał(a):

    > Art. 2. 1. Opracowanie cudzego utworu, w szczególności tłumaczenie, przeróbka,
    > adaptacja, jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku dla prawa do utworu
    > pierwotnego

    No ale jak spojrzeć w korelacji z art. 2.4 tejże ustawy?
    Już nie jest tak różowo - prawda?

  • 7. Data: 2007-05-17 16:22:21
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "Jaruś" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    >proszę jakiegoś prawnika (lub osobę obeznaną) o odpowiedź na pytanie:

    >dlaczego i na jakiej podstawie prawnej policja zamknęła ową stronę?

    i jeszcze jedno mnie nurtuje czy takimi sprawami powinna sie zajmowac
    policja?
    czy to lezy w zakresie jej kompentencji?
    czy za złamanie ustawy o prawach autorskich mozna isc do wiezienia?
    czy sciganie za zlamanie praw autorskich jest na wniosek poszkodowanego czy
    z urzedu?

    pozdrawiam....

  • 8. Data: 2007-05-17 22:51:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.05.2007 Artur <s...@r...pbz> napisał/a:
    > No ale jak spojrzeć w korelacji z art. 2.4 tejże ustawy?
    > Już nie jest tak różowo - prawda?

    Dla większości dość klarowna jest różnica między inspiracją a
    tłumaczenuiem, tak że powodzenia w sądzie :)

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2007-05-18 06:31:48
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 17 May 2007 16:36:28 +0200,
    Sowiecki Agent <p...@t...gazeta
    .pl> screamed:

    > uwazasz ze gdybys zakupil ksiazke pottera w wersji audio w wersji
    > angielskiej, to bys mogl to ze sluchu przetlumaczyc i rozpowszechniac w
    > polsce ?

    To nie do końca adekwatny przykład - w filmie oprócz dźwięku jest
    jeszcze/przede wszystkim obraz.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
    [ 08:32:20 user up 11345 days, 20:27, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    New studies show that 100% of all smokers die.

  • 10. Data: 2007-05-18 09:18:05
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> Odpowiedz na

    > Dla większości dość klarowna jest różnica między inspiracją a
    > tłumaczenuiem, tak że powodzenia w sądzie :)

    Na jednej ze stron zamieszczającej tłumaczenia wykonane ze słuchu, do seriali
    w większości nie emitowanych jeszcze w polsce jest napisane:

    "
    Art. 116 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych? Nie zasięgnęliśmy
    jeszcze porady prawnej, więc możemy być w błędzie, ale na pierwszy rzut oka
    argument ten trochę kłóci się z jednym z wyroków Sądu Najwyższego, który
    mówi, że "dokonanie tłumaczenia warstwy słownej utworu audiowizualnego nie
    stanowi jego opracowania jako całości".
    "

    Pozdrawiam!
    --