    From: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: napięcie w sieci
    Date: 31 Jan 2006 07:59:58 +0100

    > W stosunkowo krótkim okresie czasu wysiadł mi 15 letni telewizor i
    > silnik od
    > okapu kuchennego.Wczoraj mierzyłem napiecie w sieci, było 260 V.
    > Dzisiaj było
    > 235V. Wszystkie urzadzenia elektryczne są na 230. Jak pociągnąć do
    > odpowiedzialności dostawcę prądu.
    Jezeli to byl 15-letni telewizor raczej nie masz szans, od dawna wiadomo ze napiecie
    wzroslo do 230V i ma prawo sie nieco wahac, ale warunki technicznie to precyzuja.
    Nawet tak stary telewizor powinien pracowac na tym wyzszym napieciu, ale juz dawno
    sobie zastrzegli, ze jezeli bedzie cos nie tak nie biora odpowiedzialnosci, bo o tym
    informowali i miales obowiazek sobie odpowiedni transformatorek kupic.

    no i dziwi mnie to ze okap od kuchni wysiadl, bo akurat dla silnikow elektrycznych
    nie jest to takie zabojstwo, chyba ze na granicy mozliwosci swoich pracowal, ale to
    wina producenta.

    raczej bym winil duzy skok napiecia za takie skutki, niz o 5 V wyzsze napiecie, a to
    bedzie trudne do udowodnienia.

    i pozycz jeszcze od kogos woltomierz, bo przy 230 V roznica 5 V to niecale 2,5% i nie
    wiem czy to nie jest w granicach bledu woltomierza, a i czy ma on legalizacje ;)
    wydaje mi sie ze jestes bez szans, ale podreczyc zawsze mozesz..

    Łukasz Kuźma

    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    Prezenty Walentynkowe dla Niej i dla Niego
    http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fpasaz.wp.pl%2Fwa
    lentynki.html&sid=646