  • 11. Data: 2007-09-02 13:35:32
    Temat: Re: naklejki samoprzylepne na szybach auta
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.tx0rrhl0rgp2nr@sempron Jasko Bartnik
    <a...@s...nadole> pisze:

    > To zalezy od tego na ile szkodliwe dla wlasciciela samochodu jest to
    > naklejenie. Jesli naklejka uniemozliwia dalsze poruszanie sie pojazdem -
    > na 100% mozna to zglosic. Sciganie nastepuje na wniosek pokrzywdzonego.
    To znaczy, że można komuś na samochód bezkarnie np. nasikać? W końcu nie
    uniemożliwia to dalszego poruszania się pojazdem, a właściwie w ogóle
    niczego nie uniemożliwia.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2007-09-02 13:37:05
    Od: "Selim" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > 1) Skąd wiadomo że chodzi o takie miejsce?
    >
    > 2) Jak nawet chodzi o takie miejsce, to uważasz, że złamanie prawa przez
    > parkującego upoważnia inne osoby do łamania prawa?

    to jest miejsce na terenie prywatnym. ktos sobie wymyslil "rade osiedla"
    nijak umocowana prawnie i poprzyklejal naklejki ok. 15cm x 15 cm i na szyby
    mieszkncow i wlascicieli wspolnego terenu prywatnego. policja juz byla.
    protokol spisany. policja twierdzi ze nikt ani policja ani straz miejska nie
    ma prawa tego robic bo to niszczenie mienia. ciekawy jestem jak sprawa dalej
    sie potoczy

  • 13. Data: 2007-09-02 13:44:38
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Wrak Tristana pisze:
    > A miejsce postoju oznaczone wózkiem jest przeznaczone dla niepełnosprawnych
    > fizycznie a nie umysłowo.

    Oszolomy naklejajace nalepki na szyby nie sa od egzekwowania prawa. Za
    naklejanie komus czegokolwiek na szybie mozna dostac po twarzy.

    --
    Mithos

  • 14. Data: 2007-09-02 14:20:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fbeeq1$hnu$1@atlantis.news.tpi.pl Mithos <f...@a...pl>
    pisze:

    > Oszolomy naklejajace nalepki na szyby nie sa od egzekwowania prawa. Za
    > naklejanie komus czegokolwiek na szybie mozna dostac po twarzy.
    A dający może beknąć za to. Ja rozumiem, że każdy ma prawo bronić swojego
    mienia, ale użyte środki winny być stosowne do zagrożenia szkodą. Nawet gdy
    widzisz, że ktoś ci się pochyla nad twoim autem i nie wiesz, czy chce ci
    zapaskudzić szybę czy ukraść wycieraczki, to jeszcze nie usprawiedliwia
    uderzenia go cegłą w głowę.

    Na wielu parkingach np. przy supermarketach rezerwowana jest przesadna ilość
    miejsc dla inwalidów (czego dowodem jest, że nawet w czasie szczytów
    zakupowych często stoja puste) a w dodatku opatrywane są infantylnymi
    tabliczkami typu "Zabrałeś moje miejsce, zabierz i moje kalectwo". Mnie
    takie dziadostwo prowokuje do postawienia tam auta i zawieszenia tabliczki
    "Nie chcę ci zabierać wszystkiego".
    Ale tego nie robię.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2007-09-02 16:04:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Selim wrote:

> [...]
    > ma prawa tego robic bo to niszczenie mienia. ciekawy jestem jak sprawa dalej

    Jak dojdą kto naklejał to skończy się mandatem pewnie.

  • 16. Data: 2007-09-02 17:05:33
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 2 września 2007 14:44
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fbebh1$50k$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > 1) Skąd wiadomo że chodzi o takie miejsce?

    No tak, błędnie założyłem, bo słyszałem o takich akcjach.

    > 2) Jak nawet chodzi o takie miejsce, to uważasz, że złamanie prawa przez
    > parkującego upoważnia inne osoby do łamania prawa?

    W tym wypadku tak... Niestety policja jest nieudolna (od miesiąca olewają
    zgłoszenie kradzieży np.) i w zakresie ochrony niepełnosprawnych nie robi
    nic.... Więc cóż pozostaje?

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 17. Data: 2007-09-02 17:07:32
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 2 września 2007 16:20
    (autor Jotte
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fbegqm$thg$1@news.dialog.net.pl>):

    > Na wielu parkingach np. przy supermarketach rezerwowana jest przesadna
    > ilość miejsc dla inwalidów (czego dowodem jest, że nawet w czasie szczytów
    > zakupowych często stoja puste)

    No i? Żal ci dupę ściska? Zwykłych miejsc jest też tyle, że jakby wszystkie
    były zajęte to by się targowisko zakorkowało. I co to zmienia? Dupy się nie
    chce ruszyć 300 metrów dalej do zwykłego miejsca?

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 18. Data: 2007-09-02 18:21:20
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Na wielu parkingach np. przy supermarketach rezerwowana jest przesadna
    > ilość miejsc dla inwalidów (czego dowodem jest, że nawet w czasie szczytów
    > zakupowych często stoja puste) a w dodatku opatrywane są infantylnymi
    <ciach>

    Kilka razy już widziałem, że osoby uprawnione do zajmowania tych miejsc
    (zakładam, że uprawnione, ponieważ miały odpowiednią naklejkę na szybie),
    zajmowały zwykłe miejsca, mimo że te "dla nich" były puste. Kiedyś zwróciłem
    uwagę starszemu panu, żeby stanął na jednym z miejsc przy wejściu (kiedy
    zajął miejsce, na które ja chciałem wjechać), a on stwierdził, że nie jest
    "kaleką" żeby tam stawać, a jak zapytałem dlaczego w takim razie ma
    odpowiednią naklejkę na szybie kazał mi się odp... :-/ Bywa różnie...

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 19. Data: 2007-09-02 18:37:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fbeuv2$p2l$1@inews.gazeta.pl Czabu
    <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > stwierdził, że nie jest "kaleką" żeby tam stawać, a jak zapytałem
    > dlaczego w takim razie ma odpowiednią naklejkę na szybie kazał mi się
    Może pożyczył auto od inwalidy.
    Może był inwalidą umysłowym.
    A może to był zwykły kretyn i tyle.

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2007-09-02 19:11:15
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 2 września 2007 20:21
    (autor Czabu
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fbeuv2$p2l$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > w takim razie ma odpowiednią naklejkę na szybie kazał mi się odp... :-/

    No bo to miejsce ma sens dla inwalidów z problemami ruchowymi... Jak gość ma
    np. jakąśtam grupę inwalidzką z powodu np.cukrzycy, to pewnie się nie chce
    afiszować...

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl