eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonakaz zapłaty na osobe zmarłą, a dochodzenie wierzytelności › Re: nakaz zapłaty na osobe zmarłą, a dochodzenie wierzytelności
    From: "mareK" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nakaz zapłaty na osobe zmarłą, a dochodzenie wierzytelności
    Date: Tue, 21 Mar 2006 21:11:48 +0100

    news:dvpj5d$t98$2@nemesis.news.tpi.pl...
    > OK, zrozumiałem że wniosek egzekucyjny został już złożony. Mój błąd.

    Dzięki za informacje.
    Wniosku do komornika jeszcze nie złożyłem, bo nie wiem do końca co zrobić.
    Z tym ,że praktycznie wniosek można nawet złozyć listownie z nakazem i
    komornik będzie działał.
    Tylko chce zaliczke 900zł i ale myśle, że później będzie problem z
    odebraniem pieniędzy,
    jak coś ściagnie.
    Trochę przegapiłem to poświadczenie notarialne, ale nikt wszystkiego nie
    przewidzi.
    W art 788 par 1 jest mowa o dokumencie prywatnym z podpisem urzędowo
    poświadczonym ,co to znaczy urzędowo poświadczonym, czy to tylko
    notarialnie, czy też gdybym miał np.pieczątke lekarza na tej cesji to by
    wystarczało do przepisania tego nakazu zapłaty.
    I jeszcze jedno pytanie piszesz, że musze dać sprawe przeciwko dłużnikom,
    czy nie można jakoś o przepisanie nakazu zapłaty, bo sprawa była z weksla to
    koszty były niskie ok 2%,a teraz zwykła cywilna o zapłate to chyba koszty
    rzędu 8% , a suma na nakazie 50000 zł i wcale nie wiadomo czy da się
    cokolwiek odzyskać ?
    Jak to rozwiązać, może jest jakiś sposób?

    pzdr
    mareK