eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonajem mieszkania i rozliczenie kaucji, zgłoszenie do urzędu skarbowego › Re: najem mieszkania i rozliczenie kaucji, zgłoszenie do urzędu skarbowego
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: najem mieszkania i rozliczenie kaucji, zgłoszenie do urzędu skarbowego
    Date: Mon, 13 Feb 2006 11:58:28 +0100

    On Thu, 9 Feb 2006, HoQuZ wrote:

    > Prawdą
    > jest, że wystąpiło kilka usterek które to zobowiązałem się naprawić, niestety
    > właścicielka wymusiła oddanie kluczy

    Hm... powiadasz "wymuszenie" ?

    > - wymieniła sobie cały kran w kuchni, zepsuty był tylko sam wąż
    > doprowadzający wodę - koszt węża 65zł, dla niej koszt 200zł

    Pomijając całą resztę - IMVHO w takim przypadku powinna ci oddać
    resztę kranu. Zepsuty wąż też.

    > - wymienia sobie część pralki, a zepsuło się tylko zamknięcie - rzeczywisty
    > koszt do 60zł, dla niej ponad 400zł.

    j.w.

    > - twierdzi, że musiała posprzątać mieszkanie

    Możliwe...

    > Przy tym wszystkim nie podpisaliśmy żadnego dokumentu zdawczo-odbiorczego
    > przy rozwiązywaniu umowy (jedynie na początku spis rzeczy które są w
    > mieszkaniu), więć czy aby nie jest tak, że formalnie żadne usterki nie
    > zostały stwierdzone i powinna oddać kaucję w całości?
    [...]
    > Jak powinno wyglądać rozwiązanie umowy zgodnie z prawem??

    +++ Kodeks Cywilmy +++
    Art. 77.
    § 1. Uzupełnienie lub zmiana umowy wymaga zachowania takiej
    formy, jaką ustawa lub strony przewidziały w celu jej zawarcia.
    § 2. Jeżeli umowa została zawarta w formie pisemnej, jej rozwiązanie
    za zgodą obu stron, jak również odstąpienie od niej albo jej
    wypowiedzenie powinno być stwierdzone pismem.
    ---

    > - umowa była
    > zawarta na rok, czyli do 15 lutego, ale umowilismy sie ze wynajmować bedziemy
    > do 31 stycznia, w rzeczywistosci wyprowadziłem się 23 stycznia a umówiłem sie
    > na rozliczenie na 26.

    Hm... a dowody ? Sprzeczne zeznania stron ?

    > Niestety właścicielka wymusiła oddanie kluczy tego dnia

    To mnie intryguje: co to znaczy "wymusiła" ?
    Bo ja rozumiem że mogła podstępem wyłudzić oddanie kluczy,
    na co byś się w dobrej wierze zgodził.
    Ale WYMUSZENIE... mi sie kojarzy z wymuszeniem rozbójniczym ("daj
    albo przedziurawimy kolano").

    > ja zgodzilem sie bo mieszkałem już w innym mieszkaniu, ale nie dała mi
    > czasu na naprawienie zepsutych rzeczy i posprzątanie mieszkania, a teraz
    > jeszcze chce mnie za to obciążyć.

    Wychodzi na to że dobra wiara to był błąd :(

    > Pytanie do was specjalistów - jak postępować w takiej sytuacji?

    Nie jestem specjalistą jakby co, nie jestem prawnikiem.
    Za to IMO twój post jest cenny - cenny dla innych, załatwiających
    coś "bez papierów"....
    IMVHO teraz istotne jest czy i jak można *uwiarygoodnić* to co nam
    opisujesz.
    Wyobraź sobie że teraz post napisze właścicielka owego mieszkania.
    Chyba nie sądzisz że napisze słowo w słowo to co ty ?
    To dlaczego mielibyśmy uwierzyć akurat tobie a nie jej ?
    I dlaczego sędzia miałby tak uiwerzyć ?
    Poproszę bez urazy: "wyjdź z siebie", stań obok, i spróbuj ocenić...

    A co do kranu - to IMVHO nie tylko ci się należy, ale może być
    dowodem rzeczowym "ilości zepsucia" jakby co.

    > Co można w tej całej sprawie zrobić??

    Jako nieprawnik żadnego kolejnego kroku nie zrobiłbym bez
    pisemnego potwierdzania każdego kroku. Z opisem. I świadkiem.
    Świadek na okoliczność dowodzenia "że były lokator nie
    chciał odebrać kaucji" :> (a de facto właścicielka
    odmawiała przyjęcia pokwitowania z zastrzeżeniami).
    Czyli zakładając że trzeba by odebrać część kaucji - na
    kwicie wyraźny zapis z czym bym się nie zgadzał i dlaczego,
    z tym samym tekstem podpisanym przez właścicielkę dla mnie.
    "Oświadczam iż potrącenie dokonane z tytułów: x,y,z,u uważam
    za bezpodstawne i będę dochodzić zwrotu wartości, w razie
    uznania słuszności potrącenia z tytułu wymiany sprzętu
    x,y na nowy domagam się wydania sprzętu zużytego jako
    bezpostawnego wzbogacenia"

    pozdrowienia, Gotfryd