eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawonajem mieszkania i rozliczenie kaucji, zgłoszenie do urzędu skarbowego › Re: najem mieszkania i rozliczenie kaucji, zgłoszenie do urzędu skarbowego
  • Date: Thu, 09 Feb 2006 21:15:31 +0100
    From: HoQuZ <h...@w...nonospam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: najem mieszkania i rozliczenie kaucji, zgłoszenie do urzędu skarbowego

    Rafał Święch wrote:

    > Koszty drobnych napraw ponosi najemca (Ty), koszty większych remontów
    > Wynajmujący. Możesz rządać zwrotu kaucji, jednak zrób to do wysokości
    > poniesionych drobnych napraw, do których to się zobowiązałeś. Przysługuje
    > Ci roszczenie o zwrot odpowiednio zwaloryzowanej kaucji zgodnie z ustawą o
    > mieszkaniowym zasobie gminy ochronie praw lokatorów i zmianie K.c. Co do
    > kwestii skarbowych to obowiązek zgłoszenia najmu obowiązuje tylko powyżej
    > określonej kwoty.

    Co do tej okreslonej kwoty, to na umowie spisalismy 1000zł, natomiast
    wynajmujący kazał sobie przelewać na dwa konta (w tym tylko jedno było w
    umowie).
    Moze to znaczyc ze nie zglosil tego do urzedu.

    Co tak naprawde urząd skarbowy może zrobić jeśli się dowie, że ktoś
    wynajmował mieszkanie i nie zgłosił tego do US?

    Pozdr.
    HQ