  • 31. Data: 2007-01-12 01:27:41
    Temat: Re: nagrywanie rozmow - firma
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > To o czym mówisz to zasada swobody umów i wynika ona z art. 353(1) kc.
    > Zważ jednak, że przepis ten mówi, że strony mogą przyjąć dowolny kształt
    > umowy, pod warunkiem wszakże, aby był on zgodny z właściwościami
    > umowy, ustawie oraz zasadom współżycia społecznego.

    Nie, to o czym mówię, to Art.31 Konstytucji. Zgoda - firma nie jest
    człowiekiem, ale jej pracownicy są i jako tacy mogą robić wszystko, co
    nie jest zabronione.

    [ciach reszta bredzenia nie na temat]

  • 32. Data: 2007-01-12 08:03:39
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Andrzej Lawa* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Nie, to o czym mówię, to Art.31 Konstytucji. Zgoda - firma nie jest
    > człowiekiem, ale jej pracownicy są i jako tacy mogą robić wszystko, co
    > nie jest zabronione.

    Jasne, sprawdź jeszcze co to znaczy "firma".
    Tak, zatem skoro nie ma przepisu "nie wolno nagrywać" - to mogą
    nagrywać?
    Jesteś niereformowalny, naprawdę.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 33. Data: 2007-01-12 10:54:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > Jasne, sprawdź jeszcze co to znaczy "firma".
    > Tak, zatem skoro nie ma przepisu "nie wolno nagrywać" - to mogą
    > nagrywać?

    Skoro twierdzisz, że nie wolno, to z jakiego paragrafu skazałbyś (i
    kogo) w przypadku pracownika A nagrywającego rozmowę pracownika B za
    jego wiedzą i zgodą na polecenie służbowe szefa C ich firmy.

    Skoro nie wolno - musi być jakaś kara, choćby potencjalna... a może tej
    zasady też nie uznajesz?

    > Jesteś niereformowalny, naprawdę.

    A ty zwyczajnie głupi...

  • 34. Data: 2007-01-12 13:31:10
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Andrzej Lawa* na tej grupie:

    > Skoro twierdzisz, że nie wolno, to z jakiego paragrafu skazałbyś (i
    > kogo) w przypadku pracownika A nagrywającego rozmowę pracownika B za
    > jego wiedzą i zgodą na polecenie służbowe szefa C ich firmy.

    Aha, następny, który uważa, że każdy zakaz musi wiązać się z
    penalizacją.

    > Skoro nie wolno - musi być jakaś kara, choćby potencjalna... a może tej
    > zasady też nie uznajesz?

    Nie, zasady "potencjalnej kary" nie uznaję. Natomiast uznaję
    odpowiedzialność deliktową, z tytułu naruszenia dóbr osobistych itd.

    > A ty zwyczajnie głupi...

    Oho, zaczyna się.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 35. Data: 2007-01-12 14:24:36
    Od: "kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    gasper wrote:
    > Użytkownik "kuba (aka cita)" <i...@...pl> napisał w wiadomości

    > ROTFL
    > na bilingu są tylko cyfry i jakbyś na nie nie patrzył to nie będą
    > danymi osobowymi

    napisałem bilingi i archiwa rozmów - bo jedno i drugie razem identyfikuje
    człowieka.
    Pisze o tym dlatego, ze niedawno na jednym ze szkolen dotczących UOODO i tam
    p. Witold Rygiel (który sie troche na UODO zna) twierdzil, ze w zasadzie
    rejestracji powinny podlegac również zbiory nagrań video z kamer
    przemysłowych, biorąc pod uwage definicje przetwarzania danych oraz
    definicje zbioru danych).
    Oczywiscie dodał też, ze takich zbiorów nikt nie rejestruje a GIODO nie
    zajął w tej sprawie stanowiska.

    Otrzymałem już odpowiedz na interesujące mnie pytanie z wątku, ale ten temat
    jakby jest tematem pobocznym i tak mnie to zaciekawiło, czy moze coś sie w
    tym temacie zmieniło, o czym któyś z usenetowiczów słyszał.

    --
    pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.z.pl gg:tu był numer GG