  • 1. Data: 2005-02-21 14:59:53
    Temat: nadgodziny wyplacane po 3 miesiacach zgodne z KP
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

    Witam
    Jestem informatykiem. Moj szef powiedzial mi ze mamy od teraz pracować po
    9,10 albo i wiecej godzin dziennie. Dodał jednak że nie ma pieniędzy na
    nadgodzinyi te naddzoniny bedziemy mieli sobie wybrać pożniej jako wolne.
    Ale pracy jest bardzo dużo i być może nie będzie kiedy wybrać te nadgodziny.
    Zostaliśmy poinformowani że jesli nie bedzie mozliwosci wybrac tych
    nadgodzin z powodu duzej ilosci pracy to po trzech miesiacach dostaniemy
    wyplacone nadgodziny.
    Wg mnie to jest to troche dziwna sytuacja. Bede pracowal po np 10 godzin
    dziennie i nie wiem za ile.
    Poinformowano mnie ze jest to zgodne z kodeksem pracy.
    Czy faktycznie tak jest?

    wojtek

  • 2. Data: 2005-02-21 15:30:13
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > Wg mnie to jest to troche dziwna sytuacja. Bede pracowal po np 10 godzin
    > dziennie i nie wiem za ile.
    > Poinformowano mnie ze jest to zgodne z kodeksem pracy.
    > Czy faktycznie tak jest?

    z tego co wiem, sytuacja jest najzupelniej normalna. masz trzy miesiace na
    wykorzystanie na swoj wniosek nadgodzin, jesli tego nie zrobisz, pracodawca
    wyplaci ci za nadgodziny wg kodeksu pracy, poczytaj tam kiedy 150% a kiedy
    200%.

    pozdrawiam pawel

    p.s. dobrzy by bylo, gdybys pilnowal tych godzin i mial je "na papierze".

    p.p.s. prosze mnie poprawic, jesli sie myle, jestem tylko pracownikiem, a
    nie prawnikiem

  • 3. Data: 2005-02-22 10:15:05
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 21 lut o godzinie 16:30, na pl.soc.prawo, gardziej napisał(a):

    > z tego co wiem, sytuacja jest najzupelniej normalna.

    To mało wiesz, sytuacja jest 'normalna' tylko dla .......

> [...]
    zrobisz, pracodawca
    > wyplaci ci za nadgodziny wg kodeksu pracy, poczytaj tam kiedy 150% a kiedy

    Wynagrodzenie po trzech miesiącach?? ROTFL

    > pozdrawiam pawel

    > p.s. dobrzy by bylo, gdybys pilnowal tych godzin i mial je "na papierze".

    Z tym się zgadzam w całej rozciągłości.

    Pytającemu polecam lekturę
    http://www.msp.money.pl/firma/zbior/k_pracy/sec=0602

    Wyrażnie tam jest opisane pojęcie 'NADGODZIN' i czasu pracy oraz płatności
    za nie.

    --
    Herbi
    22-02-2005 11:15:02