    From: "Pawel" <p...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: naciaganie i nieuwaga
    Date: Sat, 24 Sep 2005 19:29:14 +0000 (UTC)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Kilka, czy kilkanaście miesięcy temu było głośno o tego typu firmie,
    > mającej siedzibę w jakimś innym kraju. Druki też były w obcym języku.
    > Nawet w gazetach o tym pisano. Pogooglaj, a na pewno coś znajdziesz.
    > Generalnie wnioski były takie: firma zgodnie z prawem może wygrać.

    Zdaje sie ze dotyczylo to firmy niemieckiej i hiszpanskiej które tez
    rozsylaly tego typu oferty mailem glownie do przedsiebiorców w Europie
    Wschodniej (najwiecej ofiar uzbierano w Polsce i Czechach chyba). Gdzies w
    necie jest strona poswiecona temu typu szwindlowi (przy okazji jest dosyc
    szczegolowy opis walki z jakas szwajcarska firmą windykacyjną ktora miala
    sciagnac te naleznosci o ktorych mowa mikroskopijnym druczkiem w ofercie)
    gdzie jedna z ofiar udala sie do kancelarii i wyszlo na to ze mozna ten
    numer podciagnac pod wade oswiadczenia woli w postaci błędu (strona umowy
    była święcie przekonana ze to wszystko jest za darmo). Jaki efekt walki z
    tymi kantami to nie wiem,wiem natomiast na 100% ze ta firma z Hiszpanii
    zostala zlikwidowana na mocy decyzji ichniejszego nadzoru z tytulu
    permanentnego naruszania prawa konsumenckiego.
    PS
    Podobno wszystkie ofiary byly zgodne co do jednego: nalezy ignorowac gosci.
    Szkoda ze nie wiadomo jaki efekt. Sprawa byla tez opisywania w jakims
    internetowym wydaniu jakiejs gazety.
    pzdr