  • 1. Data: 2007-07-18 11:14:14
    Temat: mp3 z internetu
    Od: "Krzysiek" <n...@m...pl>

    Czy ściąganie plików mp3 z internetu, które są tam rozpowszechnianie nielegalnie jest
    łamaniem prawa?

  • 2. Data: 2007-07-18 11:23:05
    Temat: Re: mp3 z internetu
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 18-07-2007 o 13:14:14 Krzysiek <n...@m...pl> napisał(a):

    > Czy ściąganie plików mp3 z internetu, które są tam rozpowszechnianie
    > nielegalnie jest łamaniem prawa?

    Przy tak zadanym pytaniu - ciezko powiedziec. Co rozumiesz przez utwory
    "rozpowszechniane nielegalnie"?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 3. Data: 2007-07-18 11:33:44
    Od: "Krzysiek" <n...@m...pl>

    > Przy tak zadanym pytaniu - ciezko powiedziec. Co rozumiesz przez utwory
    "rozpowszechniane nielegalnie"?

    Oczywiście chodzi o muzykę chronioną prawem autorskim, która jest rozpowszechniana w
    internecie przez osobę, która nie dostała
    pozwolenia na robienie tego.
    Chodzi mi o ściąganie plików mp3 i słuchanie ich później.

    Czy ma tu zastosowanie art. 118 KK:

    1. Kto w celu osiągniecia korzyści majątkowej przedmiot będący nośnikiem utworu,

    artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu rozpowszechnianego lub
    zwielokrotnionego

    bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom nabywa lub pomaga w jego

    zbyciu albo przedmiot ten przyjmuje lub pomaga w jego ukryciu, podlega karze
    pozbawienia

    wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    I jak się ma do tego użytek osobisty?

  • 4. Data: 2007-07-18 12:33:35
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Krzysiek" <n...@m...pl> writes:

> [...]
    >
    > bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom nabywa lub pomaga w jego
    >
    > zbyciu albo przedmiot ten przyjmuje lub pomaga w jego ukryciu,

    Plik komputerowy to dla ciebie przedmiot? A przypadkiem nie za długo
    siedzisz przy komputerze?

  • 5. Data: 2007-07-18 12:35:19
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Krzysiek porozsypywal nastepujace haczki:
    > Czy ściąganie plików mp3 z internetu, które są tam rozpowszechnianie
    > nielegalnie jest łamaniem prawa?

    Lamaniem prawa jest udostepnianie mp3 a nie ich sciaganie
    --
    badzio

  • 6. Data: 2007-07-18 13:41:09
    Od: "Krzysiek" <n...@m...pl>

    > Lamaniem prawa jest udostepnianie mp3 a nie ich sciaganie

    Na różnych stronach internetowych pisze za każdym razem co innego.

    Na jednej znalazłem: "Za ściąganie utworów z Internetu również grozi proces, ale
    zamiast więzienia musimy się liczyć z karą
    finansową - do trzykrotnej wartości ściąganej piosenki"

    Na innej: "Nie popełnicie zatem przestępstwa, ściągając muzykę z Internetu i
    słuchając jej później do woli."

    Jeszcze jedna: "Co za tym idzie naruszeniem takim jest również ich (zbiory plików
    mp3) ściąganie na nasz twardy dysk."

    Więc już sam nie wiem. O co chodzi z dozwolonym użytkiem osobistym? Można nagrać
    sobie piosenkę z radia i później odtwarzać do woli?

  • 7. Data: 2007-07-18 13:52:12
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Krzysiek porozsypywal nastepujace haczki:
    > Na innej: "Nie popełnicie zatem przestępstwa, ściągając muzykę z
    > Internetu i słuchając jej później do woli."

    Ja najczesciej widzialem taka wykladnie. Nawet kiedys w radiu wypowiadal
    sie tak jakis prawnik.

    > Więc już sam nie wiem. O co chodzi z dozwolonym użytkiem osobistym?
    > Można nagrać sobie piosenkę z radia i później odtwarzać do woli?

    Tak.
    --
    badzio

  • 8. Data: 2007-07-18 14:43:38
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 18-07-2007 o 13:33:44 Krzysiek <n...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > na robienie tego.
    > Chodzi mi o ściąganie plików mp3 i słuchanie ich później.

    Jak juz zostalo powiedziane - nie, nie ma zastosowania. Trzeba szukac w
    prawie autorskim. Samo sciagniecie od osoby nieuprawnionej moze byc
    lamaniem prawa ale jedynie gdy przekracza zakres dozwolonego uzytku
    osobistego. A coz to bedzie w tym przypadku - zdania sa podzielone i
    dlatego nie ma jednoznacznej odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 9. Data: 2007-07-18 14:46:22
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 18-07-2007 o 15:52:12 badzio <b...@n...epf.pl>
    napisał(a):

    > Ja najczesciej widzialem taka wykladnie. Nawet kiedys w radiu wypowiadal
    > sie tak jakis prawnik.

    Zdania sa podzielone. I dotyczy to rowniez srodowiska prawnikow. Dla
    jednych miesci sie to w dozwolonym uzytku dla innych nie. Ale nie slyszy
    sie za wiele o przypadkach, gdy artysta lub jakis ZAiKS pozywal ludzi za
    sciaganie mp3.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 10. Data: 2007-07-18 14:48:08
    Od: "FlashT" <g...@l...com>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:f7l20p$qe9$4@inews.gazeta.pl...
    > Patrze, patrze a tu Krzysiek porozsypywal nastepujace haczki:
    >
    > Lamaniem prawa jest udostepnianie mp3 a nie ich sciaganie

    Chyba nie ma programu P2P ktory by TYLKO sciagal :)