  • 1. Data: 2007-07-18 10:08:48
    Temat: Prawo Pracy-wymiar urlopowy- godzinowy
    Od: Hogata 695 <m...@i...pl>

    Witam wszystkich Speców od Prawa Pracy i bardzo prosze o pomoc w
    wyjaśnieniu pewnej kwesti:
    1. Pracujemy w systemie 12 godzinnym- jeżeli chce wziąść ulop
    wypoczynkowy to każy dzień urlopu liczy się jako 8h czy jako 12 h? Np.
    normalnie (po 8h)jeżeli wezmę 2 tygodnie urlopu to liczy sie to jako
    10 x 8 h = 80 h,
    natomiast pracodawca mi mowi ze jak pracujemy w systemie 12h to te 2
    tygodnie powinnam rozpisac na wniosku urlopowym ( 80h/12h=6,6666
    dnia) jako dni 12 godzinne co daje 6,66 dnia rozpisane na 2
    tygodnie.Troche to zawikłe ale ja tego nie moge zrozumieć. To w takim
    razie powinnam napisac na wniosku 7 dni 12 godzinnych?
    2. A jak sie mają do tego urlopy okolicznościowe ? Np mój ślub - ile
    mi przysługuje 2x 8h=16 h czy 2x12h=24h?
    Z góry dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2007-07-18 10:51:03
    Temat: Re: Prawo Pracy-wymiar urlopowy- godzinowy
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 18-07-2007 o 12:08:48 Hogata 695 <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > 2. A jak sie mają do tego urlopy okolicznościowe ? Np mój ślub - ile
    > mi przysługuje 2x 8h=16 h czy 2x12h=24h?

    Kurcze... moja przyszla zona ma dokladnie ten sam problem :)
    Kazdy dzien urlopu to u niej to 8h. Czyli, chcac wziac jeden dyzur wolny,
    bierze sie 1,5 dnia urlopu. Jesli bierzesz dwa tygodnie wolnego to, na
    logike biorac, powinnas wpisac 1,5 raza wiecej dni niz wypada dni pracy w
    tym okresie (jesli jest 10 dni pracujacych, to urlop bedzie na 15 brany).
    Jesli chodzi o okolicznosciowe, podobno dostala dwa dni urlopu... co
    oznacza, ze dostala 16 godzin urlopu i, w konsekwencji, w niedziele
    powinna sie stawic na 8 godzin dyzuru :P
    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 3. Data: 2007-07-18 11:21:07
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 18-07-2007 o 12:08:48 Hogata 695 <m...@i...pl> napisał(a):

    > 1. Pracujemy w systemie 12 godzinnym- jeżeli chce wziąść ulop
    > wypoczynkowy to każy dzień urlopu liczy się jako 8h czy jako 12 h?

    Art. 154 2) Kodeksu Pracy:
    § 2. Przy udzielaniu urlopu zgodnie z § 1, jeden dzien urlopu odpowiada 8
    godzi-
    nom pracy.

    > 2. A jak sie mają do tego urlopy okolicznościowe ? Np mój ślub - ile
    > mi przysługuje 2x 8h=16 h czy 2x12h=24h?

    Przyznam, ze nie znalazlem tego w przepisach. Powinno byc 3x8h = 24.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.