    From: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mp3 - poparcie prawne
    Date: Mon, 31 Mar 2003 17:05:41 +0200
    Sender: p...@o...pl@pepe.hechtsheim.wohnheim.uni-mainz.de

    "q_w_e" <q...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:b69jaa$onf$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > wielu
    >
    > Dzieki .. przeczytalem
    > jednak poszukuje czegos bardziej okreslajacego mp3.
    > Kazdy wie ze mp3 jest nielegalne ( chyba ze sie ma oryginalny nosnik )
    > nie mozna go rozpowszechniac trzeba go skasowac po uplywie 24h lub kupic
    > oryginal
    > jednak gdzie to jest wszystko zapisane .. :-)
    > To ci mi podeslales nie zawiera odpowiedzi na to czego szukam ..
    > ale dzieki za checi.
    >
    > Pozdrawiam
    > Michal

    Z ta ustawa to byl zart, chociaz ona wlasnie tego dotyczy.
    Jesli chodzi o te "dozwolone" formy wykorzystywania mp3 (24 godziny itp.),
    to musza one wynikac z samego zezwolenia tworcow, czy tez ich
    przedstawicieli, czyli producentow. Moze sa jakies ramowe regulaminy
    producentow, ktore to okreslaja, zadna ustawa sie tym bezposrednio
    (przynajmniej w Polsce) nie zajmuje, bo jest to sfera, ktora moga swobodnie
    dysponowac tworcy lub producenci. Jesli by chcieli udostepniac swoja muze
    calkiem za darmo przez dluzej niz 24 godziny (na dobe :-), to moga sobie tak
    robic.
    Sa tez rozne organizacje, ktore zajmuja sie szeroko rozumiana ochrona
    tzw.prawa wlasnosci intelektualnej, np. WIPO (World Intellectual Property
    Organisation), ale nie wiem, czy one podejmuja tez tego typu regulacje.

    pozdr
    Przemek