  • Data: 2005-11-05 20:10:29
    Temat: Re: moje auto może być uprzywilejowane?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dkj1ju$2ur$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Czy kodeks drogowy dopuszcza takie postępowanie? Czy jakieś przepisy
    > regulują?

    Kodeks drogowy tego nie normuje (pomijając, że mamy PoRD). Twój
    samochód nigdy nie będzie uprzywilejowany, bo ni możesz go odpowiednio
    oznakować (pasy, światła, sygnał dźwiękowy). Ale na podstawie
    przytoczonych przeze mnie podstaw prawnych możesz nie być ścigany za
    naruszenie niektórych przepisów formalnych z uwagi na działanie w
    stanie wyższej konieczności.