    From: "VERTRET" <vertret @ op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mobbing
    Date: Tue, 30 Nov 2004 07:27:53 +0100
    Sender: v...@o...pl@zagorze.smstv.pl

    news:cogbbj$68v$1@news.dialog.net.pl...

    >To się kłóci z zasadami sprawiedliwości społecznej, godnością osoby
    ludzkiej,
    > humanizmem i co tam jeszcze, czego Ty nie uznajesz.

    Wisz jaka jest różnica między sprawiedliwością a sprawiedliwościa
    społeczną?
    Taka sama jak między krzesłem a krzesłem elektrycznym.

    > Po pierwsze rozmawialiśmy o pracownikach, ludziach pracy najemnej nie o
    > przedsiębiorcach, choćby jednoosobowych.

    A gdzie ty widzisz różnice?
    Jest dwóch bezrobotnych. Obydwaj szukają roboty i nie mogą znaleść.
    Jeden w koncu za ostatni zasiłek kupuje garnitur i idzie do akwizytorskiej
    firmy sprzedawać linijki na mieście.
    Drugi za ostatni zasiłek kupuje w piekarni chleb i sprzedaje na rogu?
    Dlaczego uważasz, że jednemu należy się dofinansowanie a drugiemu nie?

    >Drapieżny, prymitywny kapitalizm drugiej połowy 19-go wieku u progu wieku
    21-go?

    A nie wstyd ci jest propagować na początku 21 wieku sposoby rządzenia,
    które KAŻDĄ gospodarke rozwaliły i miliony ludzi pozbawiły życia?
    Ja będę za każdym rozwiążaniem, nawet za "sprawiedliwością społeczną", ale
    pod jednym bardzo malutkim warunkiem, że NIKT nie bedzie upoważniony przez
    obowiązujące prawo do okradania swojego blizniego. A ty właśnie się
    domagasz, aby dwie, wolne, nie upośledzone umysłowo i w pełni praw
    publicznych osoby nie mogły same decydować o warunkach współpracy.
    Z paserstwa chcesz żyć?

    vertret